• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Recensioner som reklam

Michael S

Fd medlem
Är det meningen att tillverkarnas markndadförningsmaterial skall användas som recension i forumet?

För mig är dessa recensioner mer än värdelösa, det förtar hela iden med att vi som konsumenter delar med oss av erfarenheter med olika produkter.

För mig är dessa recensioner mer än värdelösa, det förtar hela iden med att vi som konsumenter delar med oss av erfarenheter med olika produkter.
Jag ska försöka förklara vad det är som händer, och vad som inte händer.
Du har rätt, objekt som är upplagda som inte blivit recenserade ännu är ganska värdelösa.
Det vi hoppas på är att vi alla ska börja lägga upp saker som vi alla kan recensera och det är först då som man har nytta av recensionerna.
Det vi märker är att det bara är några få medlemmar som lagt upp saker för recension, och det är fler som recenserar redan upplagda saker, därför har vi stöttat i lite och lagt upp saker som vi ver att husbilister här använder och nu väntar vi på att de blir recenserade.

Vi har tom fått önskemål att saker ska recenseras och då lägger vi upp det och hoppas att någon som använder just den saken recenserar den, det har fungerat för vissa saker men inte för alla.
Så nej, det är inte företagens marknadsföringsmaterial som är recensionen, det är recensionerna som vi användare lägger till de saker som är upplagda som är styrkan i detta.

Vi får hoppas att fler engagerar sig i detta och dels lägger upp nån ny sak ibland och framförallt recenserar redan upplagda saker.

Mvh jocke

Senast ändrad:
Jag tänker mer på hur klubbens forum uppfattas för nya läsare, än att jag mycket riktigt kan välja bort sådant jag inte vill läsa.
Affärsmannen i mig vaknar nu..., kanske det går att få ett bidrag för att lägga upp en "Sponsrad produkt för recension"? När den sedan får recensioner kan den byta namn/rubrik till "Recensioner"

Kan influensers borde vi kunna...

Pengar till klubbkassan :)

Risken med att ha önskemål med förhoppning om att recension skall komma är att intresset falnar, lite likt en massa påbörjade projekt men inget blir färdigt.
Att flera skriver i en tråd där det redan finns en är ju bara bra. Blir ju mer för den som är intresserad att gå på. Men bara tomma produkter blir nog snart ointressant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen