Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Tiden mellan 00-06 medför att det blir en korttidsparkering vilket vi inte har med i kartan över husbilsplatser så det blir att stänga platsen.Sökte (med viss möda) i Svensk Trafikföreskriftsamling och hittade en föreskrift (se på sidan 2 i pdf).
Det har varit parkering förbjuden 00 - 06 mellan 28/6 och 15/9. Man kan nog anta att det kommer att gälla ungefär samma sak åren som kommer (om det nu inte blir ännu mer restriktivt).
@Bosse E och @Bosse H , jag vet inte riktigt hur man skulle skriva in den här restriktionen på husbilsplatsen "Rågelunds badplats"?
Jag skulle nog markera den som en parkering med tillägget "Ej hela året" och möjligen också "Öppen 15 sept - Midsommar"Tiden mellan 00-06 medför att det blir en korttidsparkering vilket vi inte har med i kartan över husbilsplatser så det blir att stänga platsen.
Alternativet hade varit att skriva in begränsningen som gäller under den tiden men vad jag kan se så fattade man beslutet från kommunens sida den 21 juni 2023 vilket kan bli tidigare nästa år så det blir osäkra uppgifter vi i så fall kommer att skriva in.
Vad jag kan se på Park4Night så har man platsen registrerad som korttidsparkering.
Men har man inga p-vakter, vad är då poängen med förbudet? Det var ju inte tillåtet att parkera månadsvis där innan heller, och de som sket i reglerna då lär väl knappast bry sig mer om det nya förbudet tänker jag? Kort och gott har man då gallrat bort skötsamma husbilister så att bara arslena blir kvar. Redig tankevurpa om man frågar mig...Det är väl kanske (minst) två problem.
Det ena är väl att kommunen inte vill öka skattetrycket på kommuninnevånarna med att anställa p-vakter.
Det andra är väl att det finns en ohemul mängd arslen som fullständigt skiter i vad skyltar och regler säger. (till viss del på grund av det första problemet)
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons