• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problemet löst

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Kurt-Orvar är min granne på andra sidan häcken, ibland undrar jag om han har allt hemma i klumpen norr om axlarna. När jag satt och åt frukost med hustrun i trädgården en sådan där underbar solig morgon som bara inträffar några gånger per år. Då kommer Kurt-Orvar utrusande från sitt hus och med en ganska hög röst förkunnar han att snart löser sig problemet med inbrott i villor sig själv, för ingen har råd åka från hemmet för bensin och diesel kostar snart 45 kronor litern.

Kurt-Orvar fortsätter sin mässa, och jag som bara vill njuta av min frukost. Det finns många fördelar med drastiska och plötsliga höjningar. Inbrottsligorna väljer säkert andra länder där drivmedlet är billigare. Förmodligen, kanske problem med inbrottsligors aktiviteter när man är ute och reser med husbilen, kommer snart och effektivt lösas genom höjning av bränslepriser till ... säg... över 50 kr litern. Alla är ju hemma ingen har råd att köra någonstans. Vem gör inbrott om huset är fullt av folk.

Tror du verkligen på vad du nu mässar ut, under vår frukost, ja säger Kurt-Orvar. Kan hålla med dej att en fördel är att jobba hemma, det blir mer i plånboken, eftersom jag slipper betala drivmedel. Skall du sälja din husbil frågar Kurt-Orvar, skall du göra det tror jag inte du får sålt den för det finns c:a 800 bilar till salu på Blocket. Mitt svar till Kurt-Orvar är att jag behåller bilen, den kan jag hyra ut som kontorslokal till grannen som har ett enmans företag.

Dom enda som blir glada åt dessa prishöjningar på drivmedel är de människor som ligger på knä, på gräset och luktar på det gröna. Prisad vare höjningen av drivmedel, jorden är räddad eller…………………

De gröna människornas kampsång är hämtat från Lundaspexet Djingis Kahn

Tjugo gånger varje vecka
skall en trogen miljöperson
lägga sig på knä mot Mecka,
ner i gräset med sin kran

Djingis Khan är ett av de mest kända lundensiska studentspexen. Spexet, som handlar om Djingis Khans fruktlösa försök att genom sina söner erövra Samarkand, skrevs till Lundakarnevalen 1954 av bland annat av Hans Alfredson
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen