• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Parkering vid Disneyland Paris

Langerstorm

Välkänd medlem
Medlem
Hej,

Är det någon som vet om jag får parkera över natten vid Disneyland?

Läser på denna sidan:
https://www.disneylandparis.com/en-gb/guest-services/parking-fees/

där det står att "No vehicule is allowed to be parked overnight", men det står också "Campervans must pay for the daily parking rate. Campervans will receive a dated receipt at the toll booth (Toll Plaza) which will need to be renewed every day of parking." vilket man kan tolka som att just husbilar får stå över natten.

Så vet någon vad som gäller? Får jag stå där bara på dagen eller också över en natt? =)

Gammal information, ja året var 2009, men den senaste jag har och jag tror att samma sak gäller idag på Disneyland Paris:

Disneyland utanför Paris
Kom fram till Disney på kvällen, parkerade på den föga mysiga parkeringen. Den största Ställplats, som i alla fall jag har skådat, utan att egentligen vara en ställplats. Vi var säkert över 100 bilar där den natten.

DSC_0261.JPG

Kvällen tillbringade vi i trevliga Disney Village, som erbjuder massor av spännande attraktioner för hela familjen. Middagen blev en lite annorlunda matupplevelse hos Planet Hollywood.

DSC_0188.JPG

Tror inte Disney gillar husbilar, eller hur skall man annars förklara att man snurrar runt husbilarna med en stor sopmaskin mellan klockan 1 och 2 på natten! Inte en gång, inte två, nej vi räknade till sex gånger som vi trodde att vår nyinköpta husbil blivit kategoriserad av Disney´s sopmaskinkaptener, till just sopa och skulle ramponeras.

En hel dag på Disney. Ja Disney är Disney, de kan det här, man imponeras. Men köerna tröttar ut den mest entusiastiske och visar termometern på närmare 30 grader så blir det nästan olidligt.

DSC_0211.JPGDSC_0254.JPG
Vi hann fakrtiskt med både Disneyland och och Walt Disney Studios

Tommy

@Tommy Dynér
Även om jag brukar ta information med datum 2009 med en viss nypa salt så tackar jag för inlägget! =)

@Bosse H
Tack, jodå jag har tittat där. Den länkar dock bara till sidan som jag länkade till i första inlägget med som jag uppfattar motsägelsefull information.

Dock har jag nu hittat nyss gjorda kommentar på Park4night och det går bra att parkera över natten till det facila priset av €45 (beloppet i vår karta är felaktig). Sen kostar ju en vanlig bilparkering €20 så extrakostnaden för att stanna över natten blir då mer beskedliga €25.

Tack för hjälpen!

Vi besökte till slut Disneyland utanför Paris förra sommaren och jag kom på att jag inte har gjort en uppdateringen i den här tråden, så nu gör jag det =)

Vi bestämde oss till slut för att inte övernatta på parkeringen utanför Disneyland. I stället tog vi in på en camping vid namn Camping International de Jablines som ligger ca 20 minuters bussresa från Disneyland. Mellan Campingen och Disneyland går det direktbussar med jämna mellanrum till en överkomlig kostnad.

Campingen ligger på en slags ö där det också finns stora friluftsområden samt aktivitetscenter med bad, karuseller, vattenskidåkning mm. Ett väldigt trevligt område och en trevlig camping.

Första dagen åkte vi in till Paris och tog då skyttelbussen till Disney och sen pendeltåget in till Paris. Det stannar på sex-sju ställen inne i centrala Paris så enkelt att kliva av där man vill. Gällande Paris är det fö värt att lägga till att det numera är strikta säkerhetsarrangemang vid de större turistattraktionerna, Eiffeltornet, Louvren etc. Lite tråkig stämning och långa köer. Vidare är gatugängen ganska aggresiva och t ex vid Sacre Ceur spärrade de rent fysiskt vägen framför en så att vi fick trycka oss emellan. Vi kände oss inte otrygga, men det var inte heller en särskilt skön stämning.

Disneyland levererade. De tar rejält betalt för allt, men levererar också ganska bra får man ändå säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen