• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

P problematik med tillmötesgående lösning.

Sandstroem

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Vänersborg
Vi åkte för ett tag sedan förbi Eskilstuna och tänkte handla på ICA Kvantum Ekängen upptäckte då att hela området var skyltat med P förbud över 3,5 ton så vi fick snopet åka vidare ☹☹
Skickade ett mail där jag påtalade problematiken med den skyltningen på ett vänligt sätt, fick svaret att de inte äger fastigheten men de skulle se vad de kunde göra. Vi hade lite ytterligare dialog och idag fick jag efter mindre än en vecka detta svar:
---
Hej igen,

har nu fått svar från fastighetsägaren som kommer testa att ta bort skylten helt. Blir det några problem med nattgäster etc så sätter dom upp en skylt om förbud nattetid. Vet inte exakt när dom plockar bort skyltningen men borde vara inom kort.

Tack för din feedback och hoppas du känner dig nöjd hur vi löste problemet.

Önskar dig en trevlig helg!

Med vänlig hälsning
Kundtjänst
ICA Kvantum Ekängen
---
Måste verkligen ge dem en eloge som tog problemet på fullt allvar när de förstod innebörden.🙂🙂

Jag har skrivit liknande till några kommuner men från dessa har jag inte ens fått svar att de läst mailet eller vad det kallas när man skriver via formulär på hemsidan. Det tycker jag är illa och såsmåningom tar jag nog nya tag.

Riktigt illa är det när vi nekas besöka sevärdheter och turistattraktioner på dagtid, bara för att man inte vill ha övernattande ekipage. Men jag tror att man inte tänker igen allt utan snabbt slänger upp en tilläggstavla för att stoppa en uppkommen situation. Så enligt min uppfattning måste vi börja följa skyltningen och påtala när den har brister. Hjälps vi åt blir det många mail för kommunerna att diarieföra🙂

Hälsningar
Peter
 
Var något liknade här i Karlstad vid mariebergskogen. Det finns tror jag 6 platser avsedda för husbilar resten av den stora besöksparkering stod det endast bilar klass 1. Jag skrev till kommun å frågade om detta när jag besöker mariebergskogen med min dotter dotter kan jag inte göra detta p.g.a att vi då hade en plåtis. Jag skrev att dom
6 husbilsplatser borde vara för våra turister jag själv har bott i kommun 65 år. Man ändra på detta nu får man stå där 10 timmar med husbil. Vet inte om det berodde på mitt mejl?
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen