• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

På och avställning av husbil?

polaren.och.vi

Ny Medlem
Medlem
Hej!
Vi är helt nya på husbil (hämtas 4/5) men har haft husvagn i 20 år. Vilken app använder man för att ställa på och av husbilen? Ställer man på samma dag som man ska åka iväg, när ställer man av? Samma dag man kommer hem eller dagen efter? Kommer det hem inbetalningskort eller ska jag gå in på någon hemsida för att betala de dagar den varit påställd?
Många frågor från en novis inom husbil.
Hoppas någon kunnig kan svara på mina dumma frågor. 😂😂

Hej!
Vi är helt nya på husbil (hämtas 4/5) men har haft husvagn i 20 år. Vilken app använder man för att ställa på och av husbilen? Ställer man på samma dag som man ska åka iväg, när ställer man av? Samma dag man kommer hem eller dagen efter? Kommer det hem inbetalningskort eller ska jag gå in på någon hemsida för att betala de dagar den varit påställd?
Ladda ner Transportstyrelsens app.
Sedan lägger du in din bil där.
På och avställning kan man göra när som, det går på sekunden.
Sedan kommer ett inbetalningskort inom några dagar.
Ibland hinner man ställa av igen innan räkningen kommer men det är bara att betala in, överskjutande får du tillbaka.

Hej!
P.s.
Det finns inga dumma frågor.
Bara dumma människor 😂

Senast ändrad:
När man ställer av bilen igen, efter att man varit ute, så står det i appen hur mycket man får tillbaka.
Bara att dra av den summan från det som står på inbetalningskortet.

Eller så väntar man en dag eller två, så visas det i appen (under "skatter & avgifter") hur mycket man är skyldig.
Så man behöver inte ens gå in på deras hemsida. :)

Ställer man på samma dag som man ska åka iväg, när ställer man av? Samma dag man kommer hem eller dagen efter?
Vill man minimera tiden den är påställd, då ställer du på med appen samma dag som du skall åka.
Och ställer av, samma dag som du kommer hem.
Då slipper du skatten hemkomstdagen (och försäkring, om du inte har årsförsäkring), då den ställs av direkt in registret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen