• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Om IHusbil

Den sidan borde ju vara låst och nya inlägg bara göras av den eller de som behöver uppdatera. Någon liten markering så man ser om något nytt kommit till kunde vara bra. Men är lite osäker på om jag skulle vilja ha medlemsförteckningen där eftersom den förmodligen uppdateras flera gånger i veckan. Föreningssidan bör ju vara ganska statisk.

Senast ändrad:
Medlemslistor kan ju användas till allt möjligt om de ligger öppna på webben inte minst reklam där man lätt parar ihop dem med annan redan inhämtad information. Borde ligga under något filter där man måste vara inloggad medlem och använda en sökfunktion. Tycker det är lite knepigt att när man söker på webben med google hittar man både inlägg och folk utan att vara inloggad i den förra klubben. Jag är inte säker på om forumen skall vara helt öppna för sökmotorer eller om det går att undvika. Bildsök borde ju gå att blockera om det inte redan är det. Inte för att jag är paranoid har inte testats positiv för det än. Tack och lov att man inte programmerar det här forumet så mycket att tänka på. Men det är ju nu i uppstarten det går att fixa och dona antar jag.

Medlemslistor kan ju användas till allt möjligt om de ligger öppna på webben inte minst reklam där man lätt parar ihop dem med annan redan inhämtad information. Borde ligga under något filter där man måste vara inloggad medlem och använda en sökfunktion. Tycker det är lite knepigt att när man söker på webben med google hittar man både inlägg och folk utan att vara inloggad i den förra klubben. Jag är inte säker på om forumen skall vara helt öppna för sökmotorer eller om det går att undvika. Bildsök borde ju gå att blockera om det inte redan är det. Inte för att jag är paranoid har inte testats positiv för det än. Tack och lov att man inte programmerar det här forumet så mycket att tänka på. Men det är ju nu i uppstarten det går att fixa och dona antar jag.
Har hittat flera bilder på youtube som jag publicerat på HBK. Hur de hamnat där har jag ingen aning om.

Önskar mig en flik på hemsidan där föreningsuppgifterna samlas
-stadgar
-forumreglerna
-styrelsen
- funktionärer, ev uppdelade på funktion
-medlemsförteckning.
Här kan även protokoll, motioner och annat inför medlemsmöten och årsmöten läggas.
Delar av det du tar upp Birgitta är väl sådant som bör ligga under den delen man måste logga in för. Medan andra delar som tex Forumreglerna och Stadgarna bör väl synas för alla. Man kanske får titta på en uppdelning om vad som ska ligga var?

Senast ändrad:
Søkmotorer er en meget effektiv måte å bli kjent på. Google bildesøk plukker opp alle bilder de kan finne, så bilder i de tråder som er åpne for alle vil bli indeksert. Teknisk kan en helt stenge ute indekseringen, men da taper en muligheten til å bli funnet. Det er desverre ingen effektiv måte å få tekst indeksert men ikke bilder. Men om en vannmerker bildene både synlig og usynlig så slipper en at ens bilder blir brukt kommersielt.

Finns ju ett antal kontakt sajter de har lyckats skydda sina bilder även om de dyker upp som reklam i papperskorgen. Man behöver ju inte vara hemlig men jag undviker att lämna för mycket spår på webben. Finns inte mycket som är hemligt längre. Kommer ihåg när plötsligt personnummer inte fick förekomma på elevlistorna och man hade flera elever med samma namn. Idag kan man utan vidare få fram personnumret med alla siffror, har man regnumret på bilen kan man få reda på massor. Eller en adress osv...
Ibland undrar jag om man inte skulle ha pengarna i madrassen det verkar ju säkrare när man kan förlora dom med en knapptryckning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen