• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Offentliga sidor på Facebook?

PL 8

Välkänd medlem
Medlem
Jag har inte konto på Facebook. Jag tänker inte heller öppna konto där. Jag inser att jag då inte kan läsa allt som publiceras i t ex privata grupper.

Men finns det något sätt för mig att se "öppna" sidor? T ex vill jag ibland läsa på iHusbils FB-sida. Jag får upp sidan med en ruta om att logga in. Den går att klicka bort men dyker upp igen efter att jag scrollat ner lite. Därefter går den inte att ta bort utan sidan måste uppdateras och då kommer jag till början igen med samma problem.

Ligger problemet endast hos mig som läsare eller är det något som administratörer av iHusbils FB-sida kan ställa in så att allt blir läsbart även om man inte är inloggad?

Jag vet att jag för något år sedan kunde läsa offentliga sidor. Tänk er t ex en lunchrestaurang som publicerar veckans meny på FB. Sådana offentliga sidor kunde jag tidigare komma åt men inte nu längre.

Någon som har en lösning?

Ok. Då är det något FB ändrat på sedan något år. Tidigare kunde jag läsa offentliga sidor, t ex en restaurangs lunchmeny. På nuvarande sätt tycker jag att både användare och FB är förlorare. FB missar ju att visa annonser för mig.

Det var en tid da en kunne lese åpne grupper uten konto, men for flere år siden endret FB på tilgangsreglene slik at alle i praksis må være registrerte. Dette gir og mulighet for å skrive på sider og grupper uten beskyttelse, noe som førte til en uholdbar situasjon med mer spam enn saklige innlegg. Løsningen er å kreve medlemskap i gruppen for å kunne skrive, men FB maser nå om pålogging - mye for å kunne styre reklamen.

Er ingen stor tilhenger av FB, selv om jeg er admin på flere sider og grupper. Innslipp på grupper er ofte problematisk så en slipper falske konti som kun er laget for å dele spam. Slike konti må en sperre og fjerne fra gruppen.

Jag har efter mycken vånda motvilligt gått med i FB för att kunna ta del av vissa grupper, som jag faktiskt är intresserad av att följa.
Egentligen inget konstigt med det, för jag väljer ju helt själv, om jag vill vara aktiv eller enbart vara inne på FB som en passiv läsare.
Går ibland veckotals mellan tillfällena, men då kan man iallafall ta del av det som händer eller iallafall har hänt i min lilla omvärld.
Min hustru däremot, kan inte leva utan FB och hon är därmed alltid uppdaterad och kan informera mig. ☺️

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen