• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Och så var det det här med reklam

Status
Stängd för vidare inlägg.

bengtic

Välkänd medlem
Jag stängde av mitt adblock tillägg för några dagar sen, det kommer en del lögnaktiga erbjudanden bl.a. en router som är gratis att surfa med tills man läser det finstilta efter 0,5 gb surf får man betala för abonnemanget.
Men det som får mej att höja ett varningens finger var en "uppdatering" av winzip. Den ska gå igenom hela datorn och uppdatera alla drivrutiner vilket låter bra och som grädde på moset får man lite oväntade funktioner man inte bad om.
Jag testade det programmet för några år sedan och hade en del besvär med att få bort det. Och det var ju jag det som jobbat med eländet.....
Jag avråder på det bestämdaste från en installation.
Det väcker frågan om det är värt att ha reklam det ger ju lätt tråkiga efterverkningar om man nappar på erbjudandena, kanske en del tänker att ihusbil har säkert någon kontroll och bli besvikna. Kan man strunta i reklamen och ta pengarna är det ok men man kan nog inte utesluta att det finns en stor risk för en negativ koppling till ihusbil.
Innan ni går på reklamen googla och ta reda på vad det handlar om. Gratis ost finns bara i mus fällan, kan man tolka på två sätt.

Tittade på vägassistansbolaget som just visade sin annons, när man läser villkoren måste man ha minst halvförsäkring?? Sen får inte bilen vara äldre än 25år.
Min är 33år så tack så mycket och bra att jag läste det finstilta i pdf filen jag laddade ner. och varför ska texten vara så liten i en pdf, det är tydligen praxis i branchen att äldre i måste ha förstoringsglas, men i en pdf??
Har jag adblocker på får väl inte ihusbil några pengar av bolagen och det är väl det som är meningen? Man får nog räkna med att det blir ökade kostnader där med. Verkar som priserna höjs överallt, såg att coop hade slängt en massa burkar med felix gulashsoppa i en låda och höjt priset 25%, tror väl att folk är dumma i finspång och får för sej att det är lockpris. Går väl dåligt numera de sparar på personal bara en kassa öppen fast det finns många. Ständig kö där och till skillnad från Lidl tar en kund dubbla tiden.

Senast ändrad:
Jag skulle gärna betala en slant för att slippa reklamen.
Det är ju reklamen som betalar internet och har så varit så länge internet funnits, dvs. det är vi som betalar egentligen på att våra varor vi handlar blir dyrare.
Ladda ner adblocker ultimate till datorn finns även adblocker till iphåne och android.

Ladda ner adblocker ultimate till datorn finns även adblocker till iphåne och android.
iHusbil tar stryk i nuläget om ni använder annonsblockerare då annonsintäkter är en del av det som finansierar tex forumet, vårt system för kartorna, tilläggen för köp o sälj samt recensionerna.
Så genom att rekommendera flera att göra som du så är det i realiteten som att bromsa iHusbils utveckling.

Angående annonser som du anser vara lurendrejeri, det går att via en knapp i annonsen ge feedback till google så att de kan se över eventuellt tveksamma annonser.

iHusbil tar stryk i nuläget om ni använder annonsblockerare då annonsintäkter är en del av det som finansierar tex forumet, vårt system för kartorna, tilläggen för köp o sälj samt recensionerna.
Så genom att rekommendera flera att göra som du så är det i realiteten som att bromsa iHusbils utveckling.

Angående annonser som du anser vara lurendrejeri, det går att via en knapp i annonsen ge feedback till google så att de kan se över eventuellt tveksamma annonser.
Men man kan ju ställa in så att blockeringen inte gäller för ihusbils sida, det kanske skulle vara bra om man är tydliga med det eftersom jag tror att många inte känner till den möjligheten. Jag liksom Hasse funderar på hur mycket reklamen beräknas ge på årsbasis utslaget per medlem. Blir det inga större summor kanske många hellre skulle betala lite mer när årsavgiften kommer igång. Mitt inlägg var ett svar på Hasses fundering inte en uppmaning att använda adblocker på ihusbils sida.

Reklamen stör mig inte det minsta, inte ev. medlemsavgift heller. Eftersom iHusbil inte har någon medl.avgift utan donation och eftersom jag trivs med att läsa det som skrivs här på forumet (förutom att jag ”sabbar” ibland andras trådar), det känns inte alls betungande att ”donera” både ”inträdes & årsavgift” motsvarande vad man tar i ett annat forum. Och tack alla ni entusiaster som håller forumet levande och uppdaterad…

Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen