• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Nya regler i Spanien

Tycker dom reglerna är solklara eftersom det är så jag själv anser att det ska vara.
Frugan blir livrädd om det står camping förbjuden och törs inte parkera där!

Ska visa henne länken så får jag mindre tjafs om vart vi får parkera i framtiden.

Jag har samma problem med min fru, att parkera (bara en simpel övernattning) bakom Eden i Peniscola var otänkbart, likaså på den stora P-platsen mitt i Vinaros. Måste spara texten ifall Arkilles länk försvinner, tack Arkilles! :love:

Förutsättningar för parkering (Från och med den 11 juli 2023 statuerar DGT att parkering inte är camping)

Med motorn avstängd skall fordonet bara ha kontakt med marken genom hjulen, stabiliseringsben eller andra anordningar får inte användas. Enda undantaget är stoppklossar som ibland föreskrivs i trafikföreskrifterna.
Fordonet får inte uppta någon extra yta, det vill säga utplacering av bord och stolar etc. samt utfällning av markiser är förbjudet.

Fordonet får under inga omständigheter bullra eller släppa ut någon vätska.

Skärmavbild 2023-08-06 kl. 09.16.59.png
Det är ingen vits att övernatta på campingen en natt när man är bara 4-5 timmar kvar till destinationen. Visst har vi spenderat några veckor på Eden i början på våra resor och utforskat hela området.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen