Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Själv har jag Vägkartor som jag lägger in i HjärnanNu finns nya kartor att hämta till IGO. De är från 2022 Q2.
Är alltså en variant av GPS signaler..varför döpa om GPS till IGO.. Svårt..?Erok,
IGO är en app (applikation eller program) som hjälper dig att ladda ner kartor, t.ex. Sverige, på din iPad, platta, eller mobil. När du kör sedan i landet, appen i din padda (eller mobil) fångar upp GPS signal från några satelliter och bestämmer din position på den nerladdade kartan och visar dig detta på skärmen. Var det svårt?
Visst är det skillnad mot när tidigare ägare släppte flera uppdateringar per år.Jag känner att IGO inte idag lever upp till det som krävs för att ligga på topp, de små "förbättringar" man gjort har ibland varit ett steg tillbaka. Under min senaste resa uppdagades flera allvarliga fel i vägvisningen vilket gjort att jag är på väg att radera IGO från alla mina enheter till förmån för .vad?
Något lättanvänt, google maps skulle platsa in bra med några få förbättringar på navigeringen, att kunna navigera efter sattelitbilder är guld värt i vissa lägen.
Att jag ändå använder maps för att hitta restauranger och mackar är ju ett problem eftersom man måste ha två appar i plattan.
Hej. Jag undrar varför inte använda ViaMichelin där kan man ju både se hur man ska åka och ställa in olika rutter. Den och Garmin i kombination har funkat i alla fall för oss i alla lägen.Visst är det skillnad mot när tidigare ägare släppte flera uppdateringar per år.
Visst klarar man sig bra med en kartbok eller två men det är skönt att ha GPS-navigering på nya färdvägar och när man kört bort sig i någon stad. Dessutom kan kartläsaren ägna mer uppmärksamhet åt omgivningarna.Vi har hamnat i ett läge då vi egentligen inte har något större behov av GPS navigering. Bra att ha i städer eller att hitta något man har koordinater till (t.ex. ställplatser), men t.o.r Spanien, eller att strosa i Frankrike kan vi nog klara av helt utan elektroniken.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons