• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ny design på www.ihusbil.se?

SirMcLain

iValberedning
Medlem
Idag är ju i stort alla på mobilen eller paddor.

Bara eftersläntrare som jag och kanske några till, som håller på med laptop numera. Vi borde anpassa oss till verkligheten och utveckla en portal (vanlig webdesign) som mobiler gillar.

Där är det bra om alla våra viktiga delar i iHusbil finns med så man med ett tryck kommer till det vanligaste man vill åt. Även facebookgrupperna. Gjorde bara en enkel design exempel som man kan ändra hur som helst.

Där kan man även ha en del praktiska genvägar och meddelande funktioner när man är inloggad (vilket man kan bli automatiskt).

Vill starta en diskussion om detta. Alla forum i världen börjar ju bli lite begagnade och får färre och färre följare, men är jäkl.gt bra. Kanske en portal på vår hemsideadress kan öka intresset/användandet efter behov och göra det enklare för främst mobiler att med en tumme komma in i alla våra grupper, forum och praktiska genvägar???

Man bör kunna ha ca: 10-12 genvägar max. Sedan blir det för plåttrigt.

Någon som har synpunkter eller idéer?

1762082057999.png

Det är en avvägning mellan användarvänlighet, access till innehållet och att hålla sig till forumets standard. Just nu ser startsidan ut så här:
Screenshot_20251102-193317.png
Header följer forumet men övriga segment kan justeras - både gällande storlek, antal och hur de ser ut. Däremot arrangeras rutorna beroende på den skärm sidan visas på.
Här är dessutom en bit reklam med i bilden också.

Det är en avvägning mellan användarvänlighet, access till innehållet och att hålla sig till forumets standard. Just nu ser startsidan ut så här:
Visa bilaga 49201
Header följer forumet men övriga segment kan justeras - både gällande storlek, antal och hur de ser ut. Däremot arrangeras rutorna beroende på den skärm sidan visas på.
Här är dessutom en bit reklam med i bilden också.
Själva poängen med mitt förslag

är att medlemmarna bara ska behöva gå till hemsidan för att se alla iHusbils aktiviteter. Även de olika Facebookgrupperna.

Det kan vara värt att titta på det, det är i alla fall fullt möjligt tekniskt.
Själv hatar jag att hamna på såna intetsägande sidor, men jag ser nyttan med dem i vissa fall. Så hur och vad som bör länkas dit behöver man tänka igenom.
Och så behöver någon ha tid att göra det också. Det brukar vara den svåra biten.

Facebook i all ära men jag ser en tendens till att just forum är på väg tillbaka med mycket mer aktivitet.
Exemplet som trådskaparen visar i första inlägget är en funktion man skulle kunna ha på sidan där medlemmarna kan anpassa utseende efter eget behag, bra idé och helt klart görbart.

Holder på å gi opp facebook spesiellt på mobil. Leser et innlegg og FB oppdaterer før en er helt ferdig med innlegget, mulig appen tolker scrolling som noe annet og vekk er hele innlegget.

Men ok en portal side kan fungere, enkelt å lage statisk - mer fikling for å få den dynamisk. Vi har vel egentlig en allerede :D

Men som Stefan skriver noen må ha tid til å lage den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen