• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ny 5G Router. Netgear Nighthawk M7 Ultra

Men den går på Batteri 😲
Syns det om den laddar? Eller ta ur batteriet och sätta den på bara usb 🤔

Min är ju ansluten 24/7 med usb, när jag köpte den påstods det att man då kunde ta ur batteriet och köra den så, det funkar inte på min, (kanske på de nyare modellerna) så batteriet har fått sitta i hela tiden, dock är det friskt och fungerar ifall man skulle vilja ta med sig routern i fickan m.m.
Laddströmmen är väl knappt mätbar (?).

Senast ändrad:
Min är ju ansluten 24/7 med usb, när jag köpte den påstods det att man du kunde ta ur batteriet och köra den så, det funkar inte på min, (kanske på de nyare modellerna) så batteriet har fått sitta i hela tiden, dock är det friskt och fungerar ifall man skulle vilja ta med sig routern i fickan m.m.
Jag kör min Netgear Nighthawk M1 på usb med batteri urtaget. Blev tvungen till det då den med batteriet i hade lätt att bli överhettad och släckte ner. Troligen orsakade laddning av batteriet ökad värme. Inga problem efter att batteriet togs ur. Drar cirka 1,5 W uppkopplad utan trafik på wifi.

Ni som går i tankar på byta till 5 g Router, passa på nu har Kjell & Company bra Rabat på Teltonika TRB 500!

Känner du till orsaken till den stora rabatten?

Är det en utgående modell som inte går att uppdatera m.m. ?
Vet ej orsak, men de har massor av prylar upp till 50 % just nu.
Kollar jag prisjakt så är billigast 4295 kr , så tror att om det skulle va nått med att den inte går uppdatera så skulle även andra ha sänkt den rejält.

Prisen i Sverige er meget bra, og jeg ser at det stadig kommer oppdateringer av firmware. Nye bokser selges med firmware fra april, men en kan oppgrader til firmware fra 9 mai. https://wiki.teltonika-networks.com/view/TRB500_Firmware_Downloads gir også forskjellene mellom versjonene.

Selv ville jeg oppgrader til nyeste FW før jeg satte opp denne boksen. Det kan være gammel hyllevare og med FW som blir oppgradert mange ganger i året kan en regne med problemer med konfigurasjon om en hopper over mellomversjoner. Uten noe oppsett å ta vare på kan en gå direkte til nyeste utgave. TRB500 ser ut til å ha vært i produksjon i nesten 5 år, markedføres som en industriell router med fremtid.

Min är ju ansluten 24/7 med usb, när jag köpte den påstods det att man då kunde ta ur batteriet och köra den så, det funkar inte på min, (kanske på de nyare modellerna) så batteriet har fått sitta i hela tiden, dock är det friskt och fungerar ifall man skulle vilja ta med sig routern i fickan m.m.
Jag har en M1, den går att köra utan batteri. Har även en M2, den kräver att batteriet sitter i hela tiden.

Har dessutom nu skaffat en Teltonika RutX50 köpt via WiFi.se. Den är mycket stabil och vi får se var det landar.
(jag vet, det går att plocka ihop ett billigare paket men supporten inför, under och efter köpet har varit suverän)
Eftersom den även hanterar geofencing så fungerar den även som ett rörelselarm. Jag har även lekt med ett script som skickar mina koordinater med en viss intervall, det är kul att se dem på en karta.

Känner du till orsaken till den stora rabatten?

Är det en utgående modell som inte går att uppdatera m.m. ?
Det är förmodligen en utgående model som inte tillverkas längre och den kom i sin första version 2015. Operativsystemet är den samma som i tex RUTX50 så den går att hålla uppdaterad.

Teltonik og Mikrotik er to bra bolag med veldig like produkter myntet på avanserte sluttbrukere og profesjonelle.Rimelige priser og god firmware hos begge. Har selv en av de minste Mikrotik routere som min internet gateway og firewall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen