• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Nu vet man att man är gammal

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Hjälpmedel och apparater tar mer och mer plats i hemmet. Tur det finns hjälpmedel för det mesta, bara öppna en burk är kan vara tålamodsprövande, men det finns hjälpmedel och tur är väl det för annars kom inga burkar in i vårt hem. Ta bara de där inplastade sakerna vi köper, nästintill omöjligt att öppna, tur jag är utrustad med sax, yxa och hammare. Stödkäpp och gångstavar ingår numera i den normala utrusningen när man lämnar hemmet.

Hustrun ligger med en mask och det är ingen mask för hyn utan en för sömnapné, hennes snarkningar har nu upphört så jag kan också sova. Numera tillhör man ”nattpissargänget” vilket innebär toabesök minst två gånger per natt. Nu är det inte hustruns snarkningar som väcker mej, utan att vatten vill lämna kroppen och just om natten. Påminner mej att gasolen i husbilen alltid tar slut på natten, så när det händer är man tränad för att gå upp på natten.

Hemmet har blivit en filial till vårdcentralen. Vågen med tillhörande app är bra men den visar för mycket, den säger jag väger för mycket men den ropar också högt ” du måste ändra dina kostvanor”. Tror nog det är fel på vågen eller appen får undersöka detta närmare. Massa nya apparater finns i min arsenal, blodtrycksmätare, pulsmätare, boldsockersmätare och digital termometer. Kan undra vad nästa inköp av apparater bli.

Tabletterna som skall intas varje dag, verkar föröka sig under varje år. Sist jag räknade var det nio tabletter som skulle in genom min foderlucka varje dag. Tur jag har införskaffat veckodagsaskar för annars hade glömskan slagit till då och då och pillren legat kvar i sin förpackning. Minnet har också försvunnit till viss del, men det finns inga komihåg piller, så minnet återvänder. Än har jag klarat mej utan en rollator, när jag skall inskaffa en sådan blir det en eldriven. Precis som vår ena bil är. Jag är egentligen inte gammal utan en äldre ung man. Jag åldras inte jag mognar precis som vinet.

Avslutar med ett citat.

När dina vänner börja smickra dig med att du ser ung ut, är det ett säkert tecken på att du börjar bli gammal.
– Mark Twain
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen