• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Nu har vi ett nytt alternativ när vi reser österut

1995DFDB-80C8-4367-94DE-A275481A5EAC.jpg

Stena Lines nya linje från Nynäshamn till Hangö i Finland. Den nya rutten är en del i Stena Lines ambition att stärka sin position i Östersjöområdet. Den var de första månaderna en renodlad godsfärjelinje men har nu även öppnat för passagerare, en glädjande nyhet inför påsken och sommarsäsongen.

Man börjar med ett fartyg, med avgång varannan dag i vardera riktning, men i slutet av maj sätter man in ett systerfartyg och då blir det dagliga avgångar.

Överfarten mellan Nynäshamn och Hangö är 13 timmar, avresa på kvällen och ankomst på morgonen. Ombord finns självklart hytter, men även bufférestaurang, bar och butik.

För oss med husdjuren i bilen är det skönt att veta att vi är välkomna ombord med våra ögonstenar.
EC8C24B0-3B2D-4D21-8D43-C5D0A7FA96B3.jpeg
Förutsätter att priserna är konkurrenskraftiga i jämförelse med de traditionella rutterna över Östersjön.

När det gäller rabatter på färjorna undrar jag om det verkligen är något att hålla på med för oss iHusbil? Kanske jag haft otur, men de rabattera jag erbjudits via t,ex. C.C. och M, har det alltid varit på de högsta priser i prislistan, som man som vanlig resenär kommer runt och hittar enkelt ett billigare alternativ i prislistan. Det kanske finns andra med bättre erfarenheter och då skall vi självklart förhandla med rederierna.

Själva kommer vi på onsdag upp till Nynäshamn, men då med en färja från Rostock. Biljetten köptes med en generell rabatt till oss som reser med husbil. Bra pris!

Tommy
 
Senast ändrad:
Var ju bra tänkt så kan du vila lite är ju ganska många mil att köra i sverige och inget vidare väder ska ju snöa.
Ofta gäller rabatterna ett dyrare alternativ som gör att det billigaste normalpriset alltid är billigare än rabattpriset. Hitills har jag bara sett att Finnlines hade en ärlig rabatt men det var innan corona.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen