• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Nu är det snart sommar

Bäckis

Välkänd medlem
Medlem
Jo det är sant, det är snart sommar trots att det snöade i Nyköping igår...
Semesterplaneringen är i full gång.
Som sig bör måste ju husbilen nyttjas minst en eller gärna två veckor.
För vår del blir det en tripp på östkusten med en 10 dagars avstickare till Gotland.

Vad har ni själva planerat för roliga resor till sommaren?

Efter många om och men, så ska vi få hämta vår husbil i morgon. För säkerhetsskull så åker vi endast en kort sväng till årets ställplats 2021, där det verkar vara ganska hårt tryck i påsken.
Vem vet, man kanske springer på någon erfaren iHusbilist här i från.
Glad påsk!!!

Hämtar vår första husbil 4/5, haft husvagn i 20 år. Planerna spretar inför sommaren, Tyskland runt, Italien, Frankrike eller Spanien? Åker i mitten av augusti och stannar ute 3-4 veckor.
Har ni något guldkorn att dela med er av?
Ett tips är att stanna på ställplatser i tid. Vår erfarenhet är att stanna runt middagstid, kan vara svårt att få en plats annars.

Ett tips är att stanna på ställplatser i tid. Vår erfarenhet är att stanna runt middagstid, kan vara svårt att få en plats annars.
Aha det är därför vi så sällan får plats på ställplatser.
Vi brukar åka runt och titta på saker på dagarna och sedan leta ställplats vid fyra fem och då brukar det vara fullt...

Jag får nöja mig med att släpa med mig min gamla vanliga gumma i år igen men det funkar bra det med😁 .
Vi har tänkt stanna i landet i år och siktar på Gotland i Juli. Det var länge sedan vi var där.
Mycket att göra på huset så tyvärr inga längre turer.

Jag har ju förberett för en resa men sen kom urologen med dåliga nyheter med röntgen och beroende på vad man hittar kan man bli upplåst hela sommaren. Mycket stor risk för cancer som min bror ringde om för ett tag sen. Hade tankar på kroatien om det ser mörkt ut med spanien längre fram. Lite sol och värme kan ju inte skada.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen