• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Novalucol, hjälp eller stjälp(?)

Marianne & Ranko

Välkänd medlem
Medlem
Vi äter frukost, oftast gröt med något gott på, men även andra typer gott t.ex. lokalt charkuteri, ostar, m.fl... Är vi på resande fot den dagen, då gör vi det vanliga och sen sätter vi oss vid ratten och drar iväg. Kort efter känner jag att magen reagerar, då tar jag en Novalucol och allt är frid o fröjd… tills nu! Ibland stannar vi några dagar på samma ställe och i efterhand har jag upptäckt att då behöver jag ingen Novalucol. Vi har rest i 36 dagar genom det fina Franska landskapet och när jag tänker tillbaka då ser jag vad som som är orsak till Novalucol behovet! STRESS! Stress att checka husbilen inför avfärd, att allt är som det skall, tömning, vatten, inget glömt, allt stängt, batteristatus, GPS med destination (på paddan) är på, glasögon & solglasögon framme, osv…
Nu slänger jag all Novalucol (syns det inte, finns det inte) och tar det lite lugnare inför avfärd. Det sägs att stress inte är bra!

1668768019545.png

Känner igen syndromet. I mitt fall var det Losec varje dag nästan i 25 år. Stress med tider arbetsuppgifter personal ekonomi kunder logistik mm. När jag trappade ner och sade upp personalen och jobbade själv, kunde jag sluta med pillerna. Jag ägde tidboken själv, även om jag jobbade minst lika mycket, men utan stress. Nu som pensionär äter jag mycket medicin, men det beror inte på stress.
Ha det gott och stressa inte!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen