• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Elektronik & media Navigera med Zenec - Hur bra är IGO Navigation?

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Huddinge
Har i en annan tråd beskrivit att jag installerat en multimediaenhet (radio) från Zenec, modell Z-E3776.

Genom koppling till min telefon har jag tillgång till Waze och Google Maps. Men det finns också ett alternativ att installera navigationsprogram på SD-kort med kartor, poi etc anpassade för husbilar från IGO Navigation. Priset på dessa kort ligger på 2-4 tusen kronor beroende på om man vill ha 3 eller 7 års kartuppdateringar.

Så innan jag köper ett av dessa kort skulle jag vilja få lite synpunkter på hur bra IGO Navigation är.

Undrar Kjell
 
Har i en annan tråd beskrivit att jag installerat en multimediaenhet (radio) från Zenec, modell Z-E3776.

Genom koppling till min telefon har jag tillgång till Waze och Google Maps. Men det finns också ett alternativ att installera navigationsprogram på SD-kort med kartor, poi etc anpassade för husbilar från IGO Navigation. Priset på dessa kort ligger på 2-4 tusen kronor beroende på om man vill ha 3 eller 7 års kartuppdateringar.

Så innan jag köper ett av dessa kort skulle jag vilja få lite synpunkter på hur bra IGO Navigation är.

Undrar Kjell
Du kan nog göra samma sak med Igo Sygic Tomtom ha det på telefon o spegla det på skärmen som Waze o Google map.Har för mig Igo kan du ha gratis i en månad.
 
Senast ändrad:
Etter min erfaring med IGO i Iveconnecr multimedia som sitter standard i min Iveco Dily så er jeg blitt skeptisk. Navigeringen krever at det orginale kortet med kart sitter i SD kortleseren. Dette kortet har en liten feil som om en har kortet i en PC for oppdatering er det lett å svara JA på frågan om windows skal rette feilen. Dette stopper kortet fra å virke i bilen! Kortet finnes kun som full leveranse av IGO navigasjonen og koster noen tusen kroner. Så jeg kjører uten navigator.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen