Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Tack för svar, letade lite vad den klara för vikt gränser men fattade inte riktigt. Väger din Husbil över eller under 3500 kg?Snart 2000 mil vinter i Europa, funkar bra lite mjuka kan jag tycka
Det där tycker jag också är svårt att hålla koll på, så det slutar alltid med att jag får slå upp det varenda gång...letade lite vad den klara för vikt gränser men fattade inte riktigt.
Bilen väger 4.400 kg enligt besiktingsprotokoll ska belastningen vara 114, så 120 är betydligt bättreTack för svar, letade lite vad den klara för vikt gränser men fattade inte riktigt. Väger din Husbil över eller under 3500 kg?
Ja det var därför jag valde dessa däck för att ha marginal, ska kolla om sommar däcken Michelin klarar 116Då behöver du minst LI 116.
Pålle
Sedan beror det på vad som står i registeringsbeviset, min bil har max 2500 kg på bakaxeln ,medan reg.beviset har Li 118Då behöver du minst LI 116.
Pålle
Grattis då har vi lika i reg beviset,kanske inte ändras om man väger upp bilenSedan beror det på vad som står i registeringsbeviset, min bil har max 2500 kg på bakaxeln ,medan reg.beviset har Li 118
Okej, det förändrar ju allt, vill ju ha så vi slipper byta däck till vintern.Detta är inte ett åretruntdäck, utan nordiskt vinterdäck friktion, inte lämpligt på sommaren!
Har jag också. Billiga men slits snabbt. Tror att däckgubben lurade mig lite, att det skulle vara hårdare gummi så att dom bättre skulle klara en Portugisisk vinter. F-n trotJag kör på europeiska vinterdäck vår-höst, har inte kört nån längre sträcka på vintern, de funkar för mej.
Jag har dessa
Visa bilaga 45572
Har jag också. Billiga men slits snabbt. Tror att däckgubben lurade mig lite, att det skulle vara hårdare gummi så att dom bättre skulle klara en Portugisisk vinter. F-n trot![]()
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons