• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Övrigt Bodel Myggnät/mörkläggnings-jalusin för liten taklucka

ae.in.gbg

Välkänd medlem
Medlem
Är rätt stolt över min uppfinningsanda!
Det hängde en lös tråd o det var ingen friktion att dra igen själva mörkläggnings delen. Det visade sig att en lite plastdel gått sönder, satt ett tag o kollade i min verktygslåda om hur jag kunde göra en provisorisk lösning, så hittade jag häftstift som kom med ett myggnät till vår dörr och vi inte använt.
Tog lite tid att trycka dit o göra försiktigt ett hål i plasten, var orolig att den skulle spricka, men plasten var lite segare än jag trodde.
Lösningen funkar bra nu!

Men är det någon som kan hjälpa mig hitta denna ram med nätet plus mörkläggning som reservdel med artikel nummer eller länk, så kanske jag kan köpa en ny på väg till Biella eller i Tyskland på väg hem senare.
Mvh
Anders
20230715_160411.jpg20230715_160639.jpg20230715_160248.jpg20230715_160336.jpg

Är rätt stolt över min uppfinningsanda!
Det hängde en lös tråd o det var ingen friktion att dra igen själva mörkläggnings delen. Det visade sig att en lite plastdel gått sönder, satt ett tag o kollade i min verktygslåda om hur jag kunde göra en provisorisk lösning, så hittade jag häftstift som kom med ett myggnät till vår dörr och vi inte använt.
Tog lite tid att trycka dit o göra försiktigt ett hål i plasten, var orolig att den skulle spricka, men plasten var lite segare än jag trodde.
Lösningen funkar bra nu!

Men är det någon som kan hjälpa mig hitta denna ram med nätet plus mörkläggning som reservdel med artikel nummer eller länk, så kanske jag kan köpa en ny på väg till Biella eller i Tyskland på väg hem senare.
Mvh
Anders
Visa bilaga 27859Visa bilaga 27860Visa bilaga 27861Visa bilaga 27862
Det ser ut att vara en Mini Heki taklucka
Enklast att söka på "spareparts mini heki"
Säljs av många även i Sverige

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.