• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Mycket tråkig information

Bengt

iOrdförande
Medlem
Jag måste tyvärr meddela att vår mycket hjälpsamma och omtyckta medlem/redaktör Tommy Dynér avled i torsdags efter en kortare tids sjukdom.

Naturligtvis går tankarna framförallt till Carola och hans övriga familj. Men även här i iHusbil kommer det att vara många som saknar honom väldigt mycket.

Vila i frid Tommy min vän!
Bengt

En god vän och stor medmänniska har lämnat oss mycket oväntat. Man kan inte annat än sörja hans bortgång då han lämnar en stor ”tomhet” efter sig både på forumet och i Spanien. Vila i frid Tommy och tack för att vi fick lära känna dig och att våra vägar korsades i ditt älskade Altea…

1705146659482.png

Ranko & Marianne

Senast ändrad:
Jag är förtvivlad efter dagens besked om Tommys bortgång. Naturligtvis är förlusten störst för Carola och familjen men även husbilskollektivet förlorat en av de allra största. Jag fick aldrig förmånen att träffa honom men har i många år haft kontakt via medier och e-post. Som jag ser det var han kanske den viktigaste personen för husbilsfolkets kommunikation via internet i allmänhet och iHusbil i synnerhet. Hans artiklar uppskattades av alla och han hjälpte alla som frågade om det. Han var även drivande i sitt sätt och hans medverkan efterfrågades av flera aktörer men han blev iHusbil trogen. Kanske hade han kunnat få till mer enighet i husbilskollektivet, men nu är den kraften borta och det känns det mörkt.

RIP Tommy, vi har aldrig träffats men jag har njutit mycket av dina kloka inlägg och uppdaterad info kring husbilslivet.
Tommys vilja att hjälpa alla oss andra som kan behöva någon assistans i Spanien var outstanding. Mina tankar går idag till hans nästående.
Hälsningar
Peter

Mycket mycket tråkigt kommer sakna alla hans inlägg, läste dom alla. När vi var på vår första resa till Spanien i höstas sa jag till frugan, om vi får problem med något vet jag vem vi kan kontakta. Vi fick aldrig tillfälle att träffa eller kontakta honom.
alla tankar till Carola
Hasse o Annika

Så vill jag minnas dig, Tommy, en vän som jag tyvärr missade att träffa den där gången i våras nere i Altea med några futtiga minuter...,
men som jag lärt känna desto mer ingående på den här digitala nivån i bl.a detta forum.
Du skapade en sån där trygghetskänsla för oss nordbor där nere i Spanien med ditt otroliga engagemang och din hjälpsamhet,
så att man nästan kände sig som hemma, när man anlände till Altea, den där allra första gången.
Känner saknad, men det vore mig förmätet, att jämföra med den enormt stora sorg, som nu drabbat Carola och dina närmast anhöriga.
Men någonstans och när sorgens tunga slöjor efter en lång tid börjat blekna, kommer ändå de vackra minnena att framträda.
Den här bilden är mitt närmaste och kanske det vackraste ljusa minne, som alltid kommer vara förknippat med dig, Tommy.

IMG_6522.jpeg

Oväntat och mycket tråkigt besked! Vi var nästan jämngamla och det känns som man har mycket kvar att ge, det är inte klokt!
Första gången jag kom i kontakt med Tommy var 2018 och var på vår första resa till Spanien med HB och den blev stulen efter 14 dagar. Då erbjuder han sig att låna ut familjens husbil men det behövdes inte för vår hittades oskadd efter tre dagar. Hur många ställer upp på det viset??
Hjälp med service av bilen flera gånger och inte minst hembjudna till den vackra och unika spanska bostaden. I vår värld kommer Altea aldrig bli sig likt!
Tommy tack för allt! ❤️
Carola vi tänker på dig❤️

Jan och Elisabeth

Jag har aldrig träffat Tommy men följt det han skrivit i detta forum och innan dess i ett annat husbilsforum och dessutom läst hur han som medmänniska alltid ställde upp och hjälpte till när andra hade problem. Mina tankar går till hans familj och nära vänner.

Otroligt tråkigt, en sådan genomsympatisk och hjälpsam person.
Han hjälpte oss senast när vi var i Altea i November och fick lite problem trots att han var kvar i Sverige.

En initierad, påläst och kunnig medlem och medmänniska!

Jag måste tyvärr meddela att vår mycket hjälpsamma och omtyckta medlem/redaktör Tommy Dynér avled i torsdags efter en kortare tids sjukdom.

Naturligtvis går tankarna framförallt till Carola och hans övriga familj. Men även här i iHusbil kommer det att vara många som saknar honom väldigt mycket.

Vila i frid Tommy min vän!
Bengt
Fruktansvärt tråkigt besked.
Tankarna går naturligtvis först till Carola och övriga i familjen, men också till alla andra som också träffat Tommy och som vi fått ta del av hans otroliga engagemang och hjälpsamhet med allt som rör husbilsliv i allmänhet och Spanien i synnerhet.
Gracias por todo ayuda y, Vila i frid Tommy.
Stefan och Eija Nordberg, Ö-vik

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen