• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Miljömärken Frankrike, Spanien, Holland, Belgien, Luxemburg

Hasseg

Välkänd medlem
Medlem
Godkväll
Vår fundering är detta med miljömärkning av husbil vikt 3500 kg
Vi har sedan tidigare märke för Tyskland en grön Dekra 4 i framrutan
Vad behövs för andra länder vi skall åka igenom i höst gärna om det behövs vart man beställer dom
Frankrike, Spanien, Holland, Belgien, Luxemburg
Mvh Hasse o Annika

Her kan du læse alt hvad der er værd at vide.

Når du beslutter dig for at købe et mærke, så google det. Der findes mange forskellige priser rundt omkring og nogen er voldsomt dyre.

Godkväll
Vår fundering är detta med miljömärkning av husbil vikt 3500 kg
Vi har sedan tidigare märke för Tyskland en grön Dekra 4 i framrutan
Vad behövs för andra länder vi skall åka igenom i höst gärna om det behövs vart man beställer dom
Frankrike, Spanien, Holland, Belgien, Luxemburg
Mvh Hasse o Annika
I Spanien har man taget ett förnuftigt beslut, man accepterar andra EU-länders märken, nere i framrutans högra hörn. D.v.s. din tyska gröna gröna dekal från Dekra fungerar alldeles utmärkt i Spanien.

Hoppas att det blir fler gemensamma tag, åtminstone mellan EU-länderna i framtiden, så att vi kan se igenom framrutan utan en massa skymmande dekaler.

Tommy

Senast ändrad:
Som jag förstått det med "miljömärken" så krävs det bara på vissa platser typ stadskärnor m.m.
Alltså jag tolkar det som att man kan färdas i hela eu, med mindre undantag, utan dessa märken, eller?

Som jag förstått det med "miljömärken" så krävs det bara på vissa platser typ stadskärnor m.m.
Alltså jag tolkar det som att man kan färdas i hela eu, med mindre undantag, utan dessa märken, eller?
Helt rätt, men dom tyska och franska kostar inte många Euro, om du skulle tvingas besöka tandläkaren, som i mitt fall låg inom miljözonen kan det vara bra att slippa betala dyra böter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen