• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Med eller utan takantenn för wifi router?

Jari

Välkänd medlem
Medlem
Ni som har router från wifi.se har ni med eller utan takantenn? Vill gärna inte borra hål i taket utan bara använda med dom medföljande antennerna. Rotuern det gäller är den här

Ni som har router från wifi.se har ni med eller utan takantenn? Vill gärna inte borra hål i taket utan bara använda med dom medföljande antennerna. Rotuern det gäller är den här
Jag har den routern, har du bra täckning på mobilnätet är det inget problem med dom små antennerna, men med dålig mottagnin så är skillnaden stor med yttre antenn, att borra hål i taket och få det tätt är inget problem.

Har du en köksfläkt kan du dra ner kabeln den vägen och ta ut kabeln ur ventilationsröret i skåpet ovanför köksfläkten.
Fördel, inga nya hål i taket.

Jag har den routern, har du bra täckning på mobilnätet är det inget problem med dom små antennerna, men med dålig mottagnin så är skillnaden stor med yttre antenn, att borra hål i taket och få det tätt är inget problem.
Antar att du har takantenn vilken har du då? den som dom säljer eller någon annan? Ska testa utan först för att se om det fungerar.

Jag har samma router utan takantenn, har inte haft några problem ännu.

Antar att du har takantenn vilken har du då? den som dom säljer eller någon annan? Ska testa utan först för att se om det fungerar.
Har en Poynting antenn idag med två antennelement, kommer byta till wifi.se antenn till våren, jag har problem med låg hastighet vid 4G mottagning, enbart 5G är inga problem.
Köper man den dyraste routern på marknaden, så ska man ha antenn därefter.

Har en Poynting antenn idag med två antennelement, kommer byta till wifi.se antenn till våren, jag har problem med låg hastighet vid 4G mottagning, enbart 5G är inga problem.
Köper man den dyraste routern på marknaden, så ska man ha antenn därefter.
Ja jag kommer att beställa en men vänta med att montera men det finns ju 3 att välja mellan vilken är att föredra?

Ja jag kommer att beställa en men vänta med att montera men det finns ju 3 att välja mellan vilken är att föredra?
Du skall ha denna, med 4 mobil kablar in, det är 4 antennelement i den, totalt 7 kablar, Teletonica har en liknande något billigare den måste dock limmas på taket,går inte att skruva fast.

Du skall ha denna, med 4 mobil kablar in, det är 4 antennelement i den, totalt 7 kablar, Teletonica har en liknande något billigare den måste dock limmas på taket,går inte att skruva fast.
Tack för hjälpen(y) Blir nog att sätta den där parabolen sitter i dag och då slipper jag ju även borra flera hål.

Vi har Teltonikas 5G-router, dvs den wifi.se säljer under eget namn, med Poyntings 5G-puck monterad inne i bilen, av flera anledningar. Slippa göra hål - eller dra om och bryta tätningen på eventuella befintliga hål - var de primära men att den montering vi valt gav i princip samma hastigheter som tester med antennen utanför bilen bidrog. Väldigt beroende på hur bilen ser ut och hur man kan få fram kablage etc., vi kunde montera pucken i skenan för TVn så det krävdes inte ens att borra några några hål invändigt samtidigt som den kom helt ur vägen för allt annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen