• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Mäta gasol i husbilen vilken ska man ha?

Vekt er i praksis det eneste som fungerer med alle typer flasker. De fleste andre løsninger fungerer kun på stål, men er billigere.
 
Kjøpte en Truma Level Check for en 12-15 år tilbake, den har fungert veldig fint for meg. Har bare brukt den på stålflasker, reklamen sier at den også skal fungere på alu-flasker, kompositt skriver de ikke noe om. reklamen sier att den bruker ultralyd.
Den er en enhet du holder i hånden og trykker inn til flasken og i den enden du trykker inn mot flasken er det en bryter, etter en 2-3 sek. kommer det enten ett grønt eller rødt lys som indikerer om det er flytende gass på innsiden. De eneste gangene jeg har opplevd att det har vært vanskelig å lese av nivået i flaskene er de 3-4 første minuttene etter att flaskene er blitt fylt, det tar litt tid før gassen får stabiliser seg etter fylling.
Jeg brukte den mye før men nå har jeg en bil med tank, så nå blir den bare brukt på flasken til grillen hjemme.
 
Mitt system (Hymer original 2005) går inte att glömma bort vid flaskbyte då de arbetar via kablar till displayen.
2014-04-26 16.00.39.jpg

TS kan nog gå på de trådlösa som sitter i botten med magnet, och "förankra" dem i gasolboxen med ett lämpligt nylonsnöre/senilsnöre, glömmer han lossa givaren så lossnar de lätt från flaskan ändå när man lyfter ut flaskan ur boxen :cool:
 
Mitt system (Hymer original 2005) går inte att glömma bort vid flaskbyte då de arbetar via kablar till displayen.
Visa bilaga 40093

TS kan nog gå på de trådlösa som sitter i botten med magnet, och "förankra" dem i gasolboxen med ett lämpligt nylonsnöre/senilsnöre, glömmer han lossa givaren så lossnar de lätt från flaskan ändå när man lyfter ut flaskan ur boxen :cool:
Ja det här med snöre var ju ingen dumidé får även överväga Trumas igen då :)
 
Letar efter en nivågivare för gasol och undrar om någon har eller har testat den här?
Trumas går nog bort då jag lär glömma att ta bort den vid byte av flaska
Jag kör med senso4 plus till mina Compositflaskor

 
Senast ändrad:
Letar efter en nivågivare för gasol och undrar om någon har eller har testat den här?
Trumas går nog bort då jag lär glömma att ta bort den vid byte av flaska
Jag har W8 sen 6 år tillbaka och är nöjd med den…batteri byte ca 2 ggr/ säsongen
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen