• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Märklig skyltning

Tommy Dynér

In Memoriam
Medlem
Vi har just kommit till Ställplatsen i Warnemünde, vi fick sista platsen i första linjen med den här utsikten.
E32D0CA8-E189-4541-8EE8-552E33EDBC5F.jpeg
Vilket läge!

Massor med bilar, ganska dyrt eftersom man enligt uppgift vill ha 24 Euros av oss som stannar över natten. Vad jag sett finns ingen service, det är ”bara” en parkering med världens läge!

Men nu har jag blivit lite brydd, på räcket mellan våra husbilar och kajen sitter en sån här skylt på var 10’e meter.
6FC24A1C-43CA-4CD1-866A-7611B6F6A527.jpeg
Klara besked, eller finns det olika tolkningar på det budskapet? Det står i alla fall ”please” så man kanske skall se det mera som ett önskemål, eller kan det vara så att ansvariga inte riktigt förstått att vi gärna övernattar i våra husbilar när vi besöker platser utanför hemorten?

Skumt, förvirrande är det iallafall.

Tommy

Är det inte så med tyska "bitte" att det ska tolkas mer som ett krav, medan engelska "please" är mer en vädjan? Sedan är texten översatt från tyskan till engelskan. Jag är ingen flitig färjeresenär men har förstått att det vanligt att rederier inte tillåter att resenären vistas på bildäck under resan, av säkerhetsskäl, eller är det för att de vill hyra ut fler hytter!?

Är det inte så med tyska "bitte" att det ska tolkas mer som ett krav, medan engelska "please" är mer en vädjan? Sedan är texten översatt från tyskan till engelskan. Jag är ingen flitig färjeresenär men har förstått att det vanligt att rederier inte tillåter att resenären vistas på bildäck under resan, av säkerhetsskäl, eller är det för att de vill hyra ut fler hytter!?
Det är jag som uttrycker mig oklart.

Skylten hänger på staketet mellan ställplatsen och kajen, riktat till oss som parkerat innanför staketet på ställplatsen.

C0D152FF-0BAD-44B8-BC63-374D79254ACB.jpeg
Tommy

Nej Tommy, det är inte du som uttrycker dig oklart, utan det är jag som inte kan läsa innantill. När jag läser en gång till, denna gång ordentligt, så framgår det hela med all önskvärd tydlighet vad du menar. Och jag håller med dig att skyltningen är förvirrande och skum. Finns det kanske en camping i närheten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen