• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Youtube Liten Vlogg om våra resor och Livet

Vi är ett par som älskar resor och livet.
Här på kanalen får ni även följa Sandra och Loke som är moffas och mormors ögonsten.
Våra äventyr började ( 1994 ) med att vi reste 2-3 gånger per år, men då med flyg.
Allt förändrades när vi 2012 köpte vår första husbil.
Efter 5 husbilar och 2st plåtisar (husbilar) så bestämde vi oss för att hitta den perfekta husbilen för oss.
Men så kom Covid -19 och priserna chockhöjdes på husbilar och vi som precis hade sålt vår plåtis i hopp om att köpa en lite större husbil igen.
Vi bestämde oss för att testa på husvagnslivet istället.

Efter 2 somrar med husvagn har vi nu hitta vår husbil, nu blir det husbilsliv igen.
Välkommen att följa oss i livet och allt runt om kring !

BLOGG: https://www.ninis74.nu
INSTAGRAM: https://www.instagram.com/lasseochnina/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/lasseochnina


channels4_profile.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Trevligt att få se i husbilar och även Borås som ska vara en fin stad.

Många av dom fotbollsspelare som kommer från andra dela av Sverige och hamnar i Elfsborg brukar stanna kvar i Borås efter avslutad karriär, det är ett bra betyg för Borås. 👍



Saxat från nätet: Som handlar om Elfsborg.
Varför heter Elfsborg inte Borås?

En av dom stora pådrivarna i bildandet var Carl Larsson, som förutom fotboll även aktivt utövade friidrott samt brottning. Larsson tyckte emellertid att det redan fanns för många föreningar innehållande stadsnamnet Borås vilket gjorde att man 1906 bytte Borås Fotbollslag till det nuvarande namnet IF Elfsborg.

Historik:
Carl Larsson var främste initiativtagare till att IF Elfsborg bildades. Anledningen var att hans dåvarande förening, Borås AIS inte ville ta upp fotboll på sitt program vilket gjorde att Carl tillsammans med flera andra lämnade BAIS. Tillsammans med Knut Lénberg grundade han vad som skulle komma att bli IF Elfsborg och utvecklade föreningen från kompisgäng till elitförening.

Vår starka övertygelse är att våra grundare skulle känna stor glädje och stolthet om de såg IF Elfsborg idag.

 
Trevligt att få se i husbilar och även Borås som ska vara en fin stad.

Många av dom fotbollsspelare som kommer från andra dela av Sverige och hamnar i Elfsborg brukar stanna kvar i Borås efter avslutad karriär, det är ett bra betyg för Borås. 👍



Saxat från nätet: Som handlar om Elfsborg.
Varför heter Elfsborg inte Borås?

En av dom stora pådrivarna i bildandet var Carl Larsson, som förutom fotboll även aktivt utövade friidrott samt brottning. Larsson tyckte emellertid att det redan fanns för många föreningar innehållande stadsnamnet Borås vilket gjorde att man 1906 bytte Borås Fotbollslag till det nuvarande namnet IF Elfsborg.

Historik:
Carl Larsson var främste initiativtagare till att IF Elfsborg bildades. Anledningen var att hans dåvarande förening, Borås AIS inte ville ta upp fotboll på sitt program vilket gjorde att Carl tillsammans med flera andra lämnade BAIS. Tillsammans med Knut Lénberg grundade han vad som skulle komma att bli IF Elfsborg och utvecklade föreningen från kompisgäng till elitförening.

Vår starka övertygelse är att våra grundare skulle känna stor glädje och stolthet om de såg IF Elfsborg idag.

Härlig historia lektion, född här i Borås och allt detta kände jag inte till, trots att jag följe IFE, just nu mot Malmö och vi leder med 0-1, 🙏👍
 
NEEEJ.... Tryckte ledsen gubbe men givetvis ska det "egentligen" vara tumme upp.
Du får sluta göra putsa och vaxafilmer! ;)

Min bättre hälft följer er blogg så nu kommer hon komma och vilja att jag ska putsa..:ROFLMAO:

Snygg gräsmatta(y)
Bra brytbladskniv, sällan amatörer har sådan. Så du är säkeligen ett proffs.(y)

Fin bil..(y)
 
Senast ändrad:
NEEEJ.... Tryckte ledsen gubbe men givetvis ska det "egentligen" vara tumme upp.
Du får sluta göra putsa och vaxafilmer! ;)

Min bättre hälft följer er blogg så nu kommer hon komma och vilja att jag ska putsa..:ROFLMAO:

Snygg gräsmatta(y)
Bra brytbladskniv, sällan amatörer har sådan. Så du är säkeligen ett proffs.(y)

Fin bil..(y)
Haha tack, kniven har hängt med sedan jag jobbade som glasmästare i 11 år, men det var så längesedan så den är av skriven, 24 år sedan. (Ingen stöld gods)🤣
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen