Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Ett riktigt påpekande.PC plast, polykarbonat plastfönster. Använd inte lösningsmedel om du behöver rengöra plasten. Tex rödsprit förstör plasten, risk för att den spricker. Jag har gjort den missen.
Säger Proffs Silikonlim då bör man rätta sig efter det... eller?Har ett stort bodelsfönster (påhäng) som har separerat, enkelt att limma ihop igen? och med vad i så fall.
Fick förslag från ett glasmästeri att att dom kunde fixa det, dom använder silikon av nåt slag, är det lämpligt ?
Mh
Ola
De kanske är proffs på fönster av glas, men inte på fönster av plast?Säger Proffs Silikonlim då bör man rätta sig efter det... eller?
Så kan det vara! Men de flesta glasmästare sysslar med plexiglas idag åtminstone de större flexibla eller mindre flexibla som ser en marknad för plexiglas plast.De kanske är proffs på fönster av glas, men inte på fönster av plast?
Pålle
Håller helt med, med ändrar 1987 till 1977.Sedan 1987 har jag, än så länge,
inte sett något original termo-2-skikts-akryl-fönster utfört med Silikon...
Men de flesta varianter har jag, ännu, inte sett, så klart.
Det senaste takfönstret köpte jag för ett par månader sedan... ca 10 kkr.
Dubbelkrökt takfönster, märkes-unikt. Bara att tugga i sig!
Men garanterat Silikonfritt!
Varför föreslå något som inte är brett verifierat?
Jag har inget lim-märke eller benämning att föreslå till TS...
därför avstår jag den delen!
Kanske tänkvärt?
Appendix:
Ju mera man lär sig, desto tydligare inser man,
vad lite man egentligen vet...
Kanske också tänkvärt?
Ger de rådet om den fråga som ställdes så förutsätter man som Kund att de kan sin sak.De kanske är proffs på fönster av glas, men inte på fönster av plast?
Pålle
Fick ett förslag från en firma som lappar och lagar husvagn/husbil, dom ville ha 4000:- för jobbet och dom lämnade ingen som helst garanti, så jag blev dräng och limmade med tec7 och får se hur det håller ihop.Jag tror att själv är bäste dräng
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons