Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Nu gör du problemen större än de är Bengt.Jag kommer ihåg när Jojje levde att han bytte flaska var 3 dag och det är flera jag sett byta med samma intervall i kyligt väder. Även med två flaskor så får man ingen lång tid mellan varven, kör man i europa så måste man vara på hugget hela tiden och ta in på campingplatser med fungerande el. Lösningen är ju att ha en dieselvärmare också den lär man ju ha bränsle lättåtkomligt till och i mängd som räcker. Då kan man ju köra värmen med diesel och varmvattnet med gasolen.
En LPG flaska går ju också bra men man måste ju tanka regelbundet för det handlar ju om max 11kg som jag förstår. Skillnaden mellan Lpg och en vanlig flaska är ju att man har en yttre tankarmatur samt att det finns givare som mäter hur mycket gasol det finns i flaskan.
Kör man under vintermånaderna måste man ju ha koll hela tiden, Jojje fick ju gå upp på natten och växla flaska för den var ju alltid slut på natten. Nu finns det ju automatiska omkopplare men då måste man ju veta om det har kopplat om eller inte annars står man där med två tomma.
Salig Jappe hade ju köpt en ganska liten bil som var isolerad med 50mm cellplast plus en mellanvägg till förarutrymmet En flaska räckte ju i evigheter! Jag tror nästan att de gamla bilarna var bättre isolerade än många av de bilarna som finns idag jag menar plåtisar men också integrerade bilar kan ju bli kalla.
Att det inte finns en fast elvärmeinstallation i en husbil förbättrar ju inte situationen.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons