• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Lämna Facebook

Status
Stängd för vidare inlägg.

bengtic

Välkänd medlem
Har några gånger den senaste tiden varit inne på sidor som en död människa haft på Facebook.
Vissa kanske tycker det är trevligt andra kanske inte tycker det ska finnas där, det är ju i oftast de efterlevande som får det bekymret.
Är ju lite krångel med det eftersom det finns ett säkerhetssystem så ingen ska kunna ta bort ett konto det som inte har rätt till det.
Finns ju ett sätt som är enklare och det är om kontohavaren är inloggad då kan en anförvant göra det om han kan lösenordet.
Mitt förslag är alltså att lämna lösenordet till någon man absolut litar på som kan lösa det problemet.
Det är inte alldeles lätt att lämna men det finns hjälp att få om man googlar så finns det en lista hur man ska göra.
Har själv nyligen gjort det eftersom jag märker att inställningarna ändras hela tiden och att Facebook inte har respekt för den personliga integriteten oavsett vad man gör för inställningar.
Tyvärr innebär det att mina släktingar inte är lika lätt nåbara vilket är enda orsaken till att jag skaffade ett konto.
Sen är det ju så att det tar värdefull tid. Själv vill jag heller inte figurera i vänförslag antingen jag är levande eller död.

Tradera och Blocket har förlorat massor med annonsörer till Market Place som finns på Facebook.

Därför skulle jag kunna tänka mig att logga in på Facebook igen, har bara glömt lösenordet och då måste jag få min identitet bekräftad via ett antal vänner på FB. Har aldrig annars förstått vitsen med FB, bara för att vi gick i samma klass för hundra år sedan gör ju inte att vi delar samma värderingar och nöjen idag.

Varför jag registrerade ett konto på FB är bara det en märklig historia och jag har aldrig varit aktiv där.

Jag har(hade) en kompis som dog för 8-9år sedan.
Hans fb konto finns kvar.
Kul att kunna gå in där och gratulera på födelsedagen, trots att han aldrig svarar.
I år är jag f.ö. lika gammal som han var när han dog....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen