Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden! Registrera ett gratiskonto här!
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Där jag står parkerad kommer en ”Maria” och städar bilen åt fler övervintrare en gång var annan vecka. Vad jag har förstått tar hon 12,50 € för 1 timme. Någon som vet vad lägstalönen är i E?
21 länder i EU har lagstadgade minimilöner. I kronor räknat ligger Luxemburg högst på cirka 27 140 kronor i månaden och Albanien lägst på cirka 3 880 kronor i månaden. I relation till medianlönen är det istället minimilönerna i Portugal och Frankrike som ligger högst bland EU-länderna. Sverige...
El Salario Mínimo Interprofesional SMI, d.v.s. den lagstadgade minimilönen i Spanien 2023 är 1080 Euros x 14 månadsutbetalningar, dubbla lönen i juli och november. Årslönen blir då 15120 Euros/år. Det handlar om anställda med kontrakt och bruttolön.
Sedan finns det egenföretagare som på spanska heter ”cuenta propia o autónomo”, som väldigt ofta inte kommer upp i minimilönerna.
Till det ska det tilläggas att man uppskattar att 2 - 3 miljoner arbetstagare i Spanien arbetar svart.
12.50€/timme för enklare jobb är marknadsmässigt skulle jag säga.