• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kylbox med kompressor och inbyggt batteri - omdöme efter 3års användning

FreeTime Campers

Aktiv medlem
Medlem
Hej

Vi har nu använt en 50 liters kylbox med kompressor Och inbyggt lithiumbatteri under drygt 3 år,
Vad kan vi säga om det?

Att vi är extremt nöjda, har aldrig har några "dippar". Fungerat utmärkt vid resor på färjeöverfarter och den har tuffat på obekymrat.
Nu under jul/nyår fick den fungera som en extra kyl till julmaten.
Stort plus är att den är extremt tyst.
Trots att den ligger i "garaget" i husbilen, precis under huvudkudden, så har jag inte hört den.
Den har varit väldigt stabil i temperaturen, (iställd på 4c), vilket har varit perfekt för förvaring av mediciner under resornas gång.

Den fungerar med 12/24/230v
Det inbyggda batteriet håller 5c under minst 24 timmar.
Vi betalade strax över 3000kr, den kostar lite mer idag i butik.

Smart Living Kylbox Cool 50L

1767618483551.png

Jag köpte en 230V/12V Kyl/Frys-box på Jula för några år sedan, den råkade hamna i stora skafferiet i ett +100-årigt ställe vi hyr djupt in i skogen.
Kör den på 230V och inställt -20C, den har gått 24/7 så i >3år nu, utan problem, vill minnas den kostade 3990kr, mycket nöjd med den kompressor-boxen, den har dock inget inbyggt batteri, samt den har blivit ersatt av en mindre/billigare modell hos Jula.

I husbilen kör jag en Isotherm-tb18, 12V-kyl-frysbox, den körs 24/7 sedan 4år med ett uppehåll på vintermånaderna, liten behändig strömsnål kompressorbox på 18L, men betydligt dyrare per liter :(

Konkurrensen har ökat rejält senaste åren på 12V Kompressor kyl/frys-boxar, och priserna sjunker rejält på okända märken.

Jag köpte en 230V/12V Kyl/Frys-box på Jula för några år sedan, den råkade hamna i stora skafferiet i ett +100-årigt ställe vi hyr djupt in i skogen.
Kör den på 230V och inställt -20C, den har gått 24/7 så i >3år nu, utan problem, vill minnas den kostade 3990kr, mycket nöjd med den kompressor-boxen, den har dock inget inbyggt batteri, samt den har blivit ersatt av en mindre/billigare modell hos Jula.

I husbilen kör jag en Isotherm-tb18, 12V-kyl-frysbox, den körs 24/7 sedan 4år med ett uppehåll på vintermånaderna, liten behändig strömsnål kompressorbox på 18L, men betydligt dyrare per liter :(

Konkurrensen har ökat rejält senaste åren på 12V Kompressor kyl/frys-boxar, och priserna sjunker rejält på okända märken.
Kör Julas kompressorbox i husbilen sedan 5 år tillbaka. Har både 12 och 230 volt inkopplat så väljer den själv. Är nöjd deå,den både fungerar som kyl Och frys vid behov.

Nej men som tur är sa har jag litium batteri i bodelen till kompressorkylen som är energisnål. Har den väl fått upp kylan så går den på bara 12 volt.
Ok, lite svårt att rulla ned bodelen till exempelvis, stranden och ha kylboxen kall under hela dagen.

Det är det som är egentligen den stora fördelen med inbyggt batteri, det blir inget avbrott i kyl eller frys vart man än befinner sig.

Ok, lite svårt att rulla ned bodelen till exempelvis, stranden och ha kylboxen kall under hela dagen.

Det är det som är egentligen den stora fördelen med inbyggt batteri, det blir inget avbrott i kyl eller frys vart man än befinner sig.
Vår lämnar aldrig garaget då den blir för tung att släpa på trots att den ha hjul. Den är mer som en xtra kyl som kompletterar den ordinarie. Bra att ni har hittat ett alternativ som passar för era behov.

Hej

Vi har nu använt en 50 liters kylbox med kompressor Och inbyggt lithiumbatteri under drygt 3 år,
Vad kan vi säga om det?

Att vi är extremt nöjda, har aldrig har några "dippar". Fungerat utmärkt vid resor på färjeöverfarter och den har tuffat på obekymrat.
Nu under jul/nyår fick den fungera som en extra kyl till julmaten.
Stort plus är att den är extremt tyst.
Trots att den ligger i "garaget" i husbilen, precis under huvudkudden, så har jag inte hört den.
Den har varit väldigt stabil i temperaturen, (iställd på 4c), vilket har varit perfekt för förvaring av mediciner under resornas gång.

Den fungerar med 12/24/230v
Det inbyggda batteriet håller 5c under minst 24 timmar.
Vi betalade strax över 3000kr, den kostar lite mer idag i butik.

Smart Living Kylbox Cool 50L

Visa bilaga 50098
Har den mindre modellen - Lika nöjd

Instämmer med alla ovan. Har en 50 liters Vevor kompressorbox i garaget. (Dock utan eget batteri) Har skumpat med i fyra år nu. Funkar klockrent på 12 V i kombination med bodelens LiFePo4. Suveränt även på färjor. Tror jag gav drygt 3 000:- för fyra år sedan. Idag är den 1 000:- billigare. Det medföljer 230 V spänningsomvandlare om man vill köra 230 istället.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen