• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kvinna föll ur husbil

Hasseg

Välkänd medlem
Medlem
Aftonbladet
Expressen

Kvinna ramlade ur husbil – föraren märkte inget​

En kvinna ramlade på fredagskvällen ut ur en husbil under färd i Mosjøen i Norge och fick föras till sjukhus. Föraren märkte inte något och hade hunnit flera mil från platsen innan polisen fick tag på honom.
------------------------------
artiklarna var inte låsta i skrivandes stund

Senast ändrad:
Konsten är att vara bältad och ändå gå runt i husbilen.

En kvinna i USA lyckades stämma och vinna mot ett husbilsmärke, då hon aktiverade farthållare under färd, och sen gick bak i husbilen för att sätta på kaffe. Det stod nämligen inte i instruktionerna att så gick det inte att göra.

Youtube kryllar bland annat av filmer där personer ramlar ur div. fordon, nästan alltid obältade.

Jag åker inte buss särskilt ofta, men de gånger jag åkt buss så e de ett jäkla spring på folk i bussen under färd, oavsett ålder, de flesta obältade :unsure:

I en tidning stod att läsa efter en olycka:
"Den andre döda mannen i bilen har hittats död"

Det jag funderat på är om han redan var död innan olyckan och hur reportern kunde veta att han också var död?
Eller tänk om den döde mannen hade hittats vid liv....

Svenska är gjort för missförstånd där betoningen på en annan stavelse förändrar hela betydelsen, en fråga kan enkelt bytas till ett påstående. Min ryska fru och jag grälade inte när vi pratade engelska men när vi bytte till svenska var det mycket missförstånd. Heter det Popagaja eller Papegoja?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen