• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kunniga mekaniker, elektriker i klubben?

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Det måste väl finnas ett antal duktiga bilkunniga mekaniker, elektriker…. som är medlemmar i klubben och som skulle kunna bistå oss amatörer med kunskap och anvisningar inom olika områden.

Pratade med en mekaniker häromdagen som gav mig tips om min knarrande bakfjädring. När jag erbjöd mig att swisha en ersättning till honom så avböjde han och sa att han levde på sitt goda rykte och att jag gärna fick föra kunskapen vidare.

Det är väl bättre om vi får tillgång till verklig expertis än att vi amatörer skall ge oss in på områden som vi inte till fullo behärskar. Det är ju också lätt att jag eller någon annan blir en självutnämnd expert trots att vi inte är det. Själv brukar jag ofta skriva att jag är en ”glad amatör” för att inte någon medlem skall bli lurad och tro att det är en expert som uttalar sig.

Jag har full förståelse för att vissa åtgärder inte skall utföras av oss amatörer t.ex när det gäller starkström och gasinstallationer, så sådana områden måste undantas.

Fram för fler experter inom olika teknikområden som med tydliga exempel och anvisningar kan hjälpa oss amatörer som gillar att fixa själva.

Kjell

Det måste väl finnas ett antal duktiga bilkunniga mekaniker, elektriker…. som är medlemmar i klubben och som skulle kunna bistå oss amatörer med kunskap och anvisningar inom olika områden.

Pratade med en mekaniker häromdagen som gav mig tips om min knarrande bakfjädring. När jag erbjöd mig att swisha en ersättning till honom så avböjde han och sa att han levde på sitt goda rykte och att jag gärna fick föra kunskapen vidare.