• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kontaktproblem

Kjell

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Huddinge
Har en dc/dc-omvandlare i husbilen för att kunna köra en CPAP, andningsapparat, på 12V.

Nu är andningapparaten utbytt mot en ny och då passar givetvis inte kontakten från den gamla omvandlaren.

Min tanke är att hitta en adapter så att jag kan fortsätta använda nuvarande omvandlare.

Så här ser kontakten på de gamla omvandlaren ut

5C981344-7EF5-4126-8654-8419BDF6EC98.jpegA3D20E96-220C-42D7-942E-61FC3F5271C5.jpeg

och så här den nya

1D8BEC72-5965-40BA-84DF-FD93DF35F8F3.jpegB01E7530-3E49-45EE-A584-B7C26729EA27.jpeg

Jag vill alltså hitta en adapter som passar i den gamla och som har en ände som ser ut som den nya.

Om det inte finns någon adapter så kanske någon vet vad kontakterna heter så att jag kan köpa lösa delar och göra en egen adapter.

Kjell
 
Är det samma spänning till din nya maskin?

Jag kör en Air sense 10 sen flera år den går på 24V
Min liknar eller är samma kontakt som din nya.

Vet inte vart du kan finna adapter, kanske på Aliexpress(?), vet inte vad den 3-poliga heter.
 
Är det samma spänning till din nya maskin?

Jag kör en Air sense 10 sen flera år den går på 24V
Min liknar eller är samma kontakt som din nya.

Vet inte vart du kan finna adapter, kanske på Aliexpress(?), vet inte vad den 3-poliga heter.

Ja, det är samma spänning på 24V.

Har letat runt en hel del men det är svårt att hitta rätt då jag inte vet vad kontakterna heter. Har hittat en kontakt som heter ”XLR” och som liknar den gamla 3-poliga kontakten.

Den nya maskinen är en Air sense 10.
 
Jag tycker nog inte den gamla ser ut att vara vare sig XLR (används ofta på mikrofoner) eller DIN (äldre musikmaskiner för hemmabruk). Ingen av de kontakttyperna har tre stift monterade så symmetriskt som du visa på fotot.
XLR = https://sv.wikipedia.org/wiki/XLR-kontakt
DIN = https://sv.wikipedia.org/wiki/DIN-kontakt

Mitt förslag är att försöka få tag på information från tillverkaren om vilket fabrikat det är på kontakten.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen