• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kommer ni ihåg Covid19

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Himlen runt hörnet sjön Lisa Nilsson, snart kan svenskarna i kör sjunga pandemin runt hörnet.

Svenska folket hamstrade toapapper , det var nästan så man kunde sitta och ”skita” på toa flera timmar varje dag. Vi kunde öppna en toapappers affär, hustrun lånade ett släpp och körde runt och handlade

Alla skulle plötsligt börja baka, jästen tog slut, vilket även gästen gjorde för vi fick inte träffa folk, har väl aldrig stått så många gånger i ett öppet fönster och pratat med folk. Det finns ett TV:e program som heter Hela Sverige Bakar, under pandemin fick inte alla plats i programmet för hela Sverige bakade. Frysen var fullproppad med bröd.

Om man någon gång gick vilse till en affär, gick man helst på kvällen då man trodde där var lite folk, men alla hade tydligen kommit på samma idé. Hosta och nysa vågade man inte på buss eller tåg, för då blev man uttittad som om man var pestsmittad, de visste inte jag hade allergi och nös ofta. Det blev att ta bilen för där var man ensam.

Sprit kan vara gott och dricka, men nu utgick ett påbud att vi skulle tvätta händerna och sprita dem, men snart nog nästan all tvål och sprit för händerna slut, tur man hade gammal vodka hemma som smakade pest, den fick nu göra nytta på händerna.

Klockan 14 (tror jag) var en helig tid, som alla röda helgdagar var denna tid markerad med rött. Där stod i TV en man som hete Tegnell, från en myndighet jag aldrig hört talas om vid namn Folkhälsomyndigheten. Hela världen stängde ner, det var som att sitta i ett bättre fängelse

Numera är man fullt besprutad med fem covidsprutor, om de hjälp vet jag inte, kan ju ha motstånd mot covid ändå har dock inte varit sjuk i covid. Nu får vi hoppas pandemin kommit till The End of The World.

 
Jag tror inte vi blir av med Coronan. Tror att Coron blir som säsongsinfluensan, återkommer i ny form varje år med nya prutor som följd. Jag själv blev drabbad förra veckan och är inte helt återställd ännu. Åkte på en följdsjukdom, lunginflammation som nu frodas i högerlungan.
Sen finns ju Corona på flaska men den annan sak. Det enda den kan åstadkomma är huvudvärk dagen efter om man intagit för många sådana.
 
Et problem med corona vaksine er at immuniseringen har kort varighet så en vil trenge påfylling regelmessig. Ut fra hva jeg har lest så vil 2 vaksineringer i året være optimalt. Spesielt utsatte personer kan trenge noe kortere tid mellom sprøytene. Selv har jeg nettopp fått nummer 4 - fikk Moderna sin nyeste. Er ikke akkurat i en utsatt posisjon da kontakten med andre er veldig liten.
 
Det är ganska knepigt att immunförsvaret skulle ha så dåligt minne jämfört med polio och alla andra vaccineringar som man fick i unga år och som då sades vara livsvariga. Kanske det inte var så utan att man utrotade sjukdomarna så behovet försvann.
Ett av problemen är flyget och bilarna, med hjälp av dom reser smittor världen runt på kort tid, när man var ung var det få som hade bil och ännu färre som körde utanför sverige, att flyga utomlands var inte på tal för vanligt folk.
Det andra problemet mot världsbefolkningen är att enstaka personer med gravt destruktiva hjärnor kan tillåtas att starta krig. Undrar hur många i rysslands krigsmakt som dött av corona och andra sjukdomar som de inte fått varken vacciner eller vård för.
 
Covid härjar fortfarande i mina trakter, men i år så konkurrerar den även med "vanliga virus", hög allmän sjukfrånvaro denna höst, eller är det kanske nu som det brukar vara, all hänsyn verkar iallafall vara som bortblåst, och virusen har party :eek:
 
V
Jag tror inte vi blir av med Coronan. Tror att Coron blir som säsongsinfluensan, återkommer i ny form varje år med nya prutor som följd. Jag själv blev drabbad förra veckan och är inte helt återställd ännu. Åkte på en följdsjukdom, lunginflammation som nu frodas i högerlungan.
Sen finns ju Corona på flaska men den annan sak. Det enda den kan åstadkomma är huvudvärk dagen efter om man intagit för många sådana.
Vi måste sluta vaccinera mot influensan, vi måste utsättas för att bli tåliga inte immuna..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen