Vår kompressorkyl (i ståhöjd) är bara armlängds från spisen som oftast är igång just när något ska ut från kylen. Behöver inte nämna att högst upp sitter den lilla frysen fullproppad med glass som Marianne inte har hunnit göra slut på. Och vad händer när man öppnar kylskåpsdörren, kylan “trillar” ut som en sten samtidigt som värmen klistrar sig fast under den lilla frysen med all glass som Marianne inte har hunnit göra slut på ännu…
Nu kommer min fråga:
Tänk om det fanns en mjuk genomskinlig plastklaff på varje hylla så när Marianne skulle öppna frysluckan (för att sanera bland glassen lite), då behöver inte all kyla från nedanstående hyllor bara dratta ner på golvet utanför! Finns något sådant att köpa eller måste jag återigen uppfinna något som alla har behövt sen kulskåpet uppfanns?
Vad säger Bengtic? Han brukar ha friska och praktiska lösningar för det mesta!
(Bifogar ingen bild som skulle avslöja mina drickes och matvanor, vilket inte är glass direkt)
Nu kommer min fråga:
Tänk om det fanns en mjuk genomskinlig plastklaff på varje hylla så när Marianne skulle öppna frysluckan (för att sanera bland glassen lite), då behöver inte all kyla från nedanstående hyllor bara dratta ner på golvet utanför! Finns något sådant att köpa eller måste jag återigen uppfinna något som alla har behövt sen kulskåpet uppfanns?
Vad säger Bengtic? Han brukar ha friska och praktiska lösningar för det mesta!
(Bifogar ingen bild som skulle avslöja mina drickes och matvanor, vilket inte är glass direkt)