• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Körkort

God fortsättning alla. Någon som vet vaddet kostar att uppgradera sitt körkort till tyngre fordon,ex över 3,5 ton.
Det räcker med ett C1 kort upp till 7.5ton, det kostar någons mellan 2000-10000kr beroende på om du går på körskola eller ordnar allt själv.
Tibble har ett paket för 7800kr

Detsamma A.Borg.
Sökte lite och hittade ett annat husbilspar som bloggar och där kvinnan i sällskapet hade tagit C1 (vet inte om det är det eller C du önskar).

Själv tog jag C och CE tillsammans med D och DE i lumpen för 750:- (som nu utökats med en massa siffror också) och det är jag rädd om så har gått på min 5-årskontroll iår och fick godkänt även iår :). Den summan är kanske inte det man ska jämföra med ;).

Sen har vi läkarkontroll (ca 300:) var 5:e år, ett intressant moment man ofta glömmer, men vsr inte orolig, det kommer påminnelse i god tid. Jag kan berätta vad som hände mig sist hos läkaren på vårdcentralen. Satt i väntrummet ett bra tag innan det vsr dags för kontrollen. Vä ögat var sämre som vanligt så jag började med vänster och avslutade klockrent med högra på dom minsta bokstäverna. So far so good, men nu var det dsgs att stå på ett ben som karate kid i tranans position, icke så Nike, höll på att dratta ner på golvet direkt. Mina ben hade ”somnat” under den långa väntetiden och detta (balanskontroll) blev ingen höjdare. Efter att ha förklarat läget och 2 nya försök blev jag äntligen godkänd.

Undrar vad som händer om 5 nya år(?), fast det spelar egentligen inte så stor roll då vi stortrivs med våra 3,5 ton och har inga som helst funderingar på byte eller någon form av uppgradering…

Hit kan man ta sig med eller utan C eller C1
1703682863359.jpeg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen