• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Köpråd mindre halvintegrerad på 3500kg

Köpsugen

Ny Medlem
Medlem
Hej,
Jag är på jakt efter en halintegrerad bil på 3500kg.
Jag vill gärna ha god fuktbeständighet och alltså helst inte trä-konstruktion, jag har tittat på Eura Mobil som verkar vettig med sin Profilia. 6xx. Jag vill ha bäddbar dinett men inte taksäng.
Då dessa verkar svåra att hitta begagnade (800k budget) så söker jag laternativ.
Sett en del fina Rapido 665F och andra men har dom lika god fukttålighet som Eura?
Jag kommer vinterkampa men inga längre tider, det blir någon jul-helg i södra sverige kanske så är då dubbelgolv osv överkurs?
Tacksam för tips!

Skall du bara vintercampa någon enstaka helg i inte alltför kall omgivning så kommer man långt med ett par ordentliga reaggsockor och en lagom fluffig matta som isolation mot golvkylan.

När det gäller valet så är nog det bästa du kan göra att botanisera bland husbilsförsäljare och deras utbud tills du hittar något som matchar dina önskemål och din budget. Fråga dem hur väggarna är byggda. Det ska de kunna svara på.

Kan ju kanske vara läge att fundera på en plåtis? Risken för fuktproblem där är ju avservärt lägre men de kanske generellt är för små för dina behov?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen