• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Köpa vinterdäck

poppsy

Aktiv medlem
Medlem
Ska investera i vinterdäck ej dubb, självklart alptopp med snöflinga. Har hittat c däck med belastnings index 113 = 1150kg. Min bil är max på bakaxeln 2000kg. Behöver jag gå upp mer i index

Hej för åkte vi i Sverige på vintern då hade jag dubbade vinterdäck men numera åker vi på odubbade vinterdäck och dom funkar jättebra om man inte måste åka på isgata med lite dagsmeja men då kan man ju vänta tills det blir lite bättre före eller någon har sandat.
Mvh Umebo

Kör nu på Hakkepelitta odubbade vinterdäck som ska bytas ut till nästa säsong. De faller på datumet då. Läste någonstans att de bara kom tvåa i något test. Kommer inte ihåg vilket som var bäst. Är det någon som vart jag hittar testet? Hälsningar Göran

Kör nu på Hakkepelitta odubbade vinterdäck som ska bytas ut till nästa säsong. De faller på datumet då. Läste någonstans att de bara kom tvåa i något test. Kommer inte ihåg vilket som var bäst. Är det någon som vart jag hittar testet? Hälsningar Göran
Dom kom tvåa i Motormännens test, men det var personbilsdäck 205/55 R16. Vann i det testet gjorde Continental och Michelin trea. Finns i tidningen Motor nr 5/2024.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen