• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Utrustning Köpa ny tv eller??

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Borås
Ja då kom dagen då jag själv började tveka.
Har alltid sagt att när tven lägger av så köper jag inte en ny till Husbilen.
I helgen när jag tänkte kolla på de vanliga kanalerna, så upptäckte vi att skärmen har fått nått tillt eller slag det såg ut som sprucket glas i olika färger.
Men nu vill jag endå ha en ny, är ju så gott att kolla på tv utan att göra åt massa surf och att den sitter högt och tar ingen plats på bordet som plattan eller datorn gör.
Sist jag köpte en tv så kostade den 1895 kr 22 tum med dvd.
I vår nya Husbil har vi tven ovanför kyl/fry/ugn. skjuter in den i ett fack.
Öppningen är max 52 cm bred. Letade i går och 22 tum är det största jag kan få in.
Men va dyra de har blivit nästan det dubbla mot vad jag betalde sist.
En 24 eller större kan man få för 2495kr, lite irriterande.
Nån som har en tv 12 v på max bred 52 cm som ni kan tipsa om.
 
Se bara till att den nya TV'n klarar:
Att köra på 12V.
Att OS går att uppdatera.

Synd att du bara klarar 22'.
Jag är inne på min fjärde tv, bytte i våras till en Nokia 24' som jag är mycket nöjd med hittills.
Ifall du tittar på LTC (smart) så kolla noga vilken Androidversion den har, jag gjorde misstag och fick en billigt på kampanj med en version som inte gick att uppdatera, den har jag i sängen i husbilen nu, seg i apparna, hur den senaste LTC'n är vet jag inte.
 
Se bara till att den nya TV'n klarar:
Att köra på 12V.
Att OS går att uppdatera.

Synd att du bara klarar 22'.
Jag är inne på min fjärde tv, bytte i våras till en Nokia 24' som jag är mycket nöjd med hittills.
Ifall du tittar på LTC (smart) så kolla noga vilken Androidversion den har, jag gjorde misstag och fick en billigt på kampanj med en version som inte gick att uppdatera, den har jag i sängen i husbilen nu, seg i apparna, hur den senaste LTC'n är vet jag inte.
Aa irriterande med att den ska in i ett hål, hade vart gött med en 32" men har ju ingenstans att ha den!
Hittade en Thomson 23,8 tum men står inte några mått, men de flesta 24 ligger på 54 cm uppåt!
 
Om du stryker kravet på Smart TV och kopplar på en Chromecast istället så blir det billigare och utbudet större. Då går det även lika bra med en begagnad som jag tycker dyker upp titt som tätt på annons.
Beggade Chromecasts lär det bli många av till salu nu när dom precis släppt en ny hårdvara..
 
Om du stryker kravet på Smart TV och kopplar på en Chromecast istället så blir det billigare och utbudet större. Då går det även lika bra med en begagnad som jag tycker dyker upp titt som tätt på annons.
Beggade Chromecasts lär det bli många av till salu nu när dom precis släppt en ny hårdvara..
Har 3 chromecast, så det skulle fungera
 
Funderar på om man inte kan hitta en datorskärm, då vi inte tittar på TV via antenn, utan streamar allt. Om de går på 12 volt. Då kanske man får mer att välja på?!
Det är ju en bra ide om man streamar allt.
Själv vill jag kunna få in vanliga kanalerna via antenn så ofta jag kan för att spara surf.
Då kan ju tven va på i bakgrunden när man lagar mat eller spelar spel och det blir gratis;)
 
Även fast man har ca modul med Boxer?
Ja. Detta enligt ett mejl från Boxer idag:


Nu behöver du beställa
en ny TV-box​
Efter 31 december 2024 kommer du inte längre kunna se på dina TV-kanaler med din nuvarande TV-box eller TV-modul med tillhörande programkort. Därför behöver du nu beställa en ny TV-box - vi kallar den TV Hub Mini. Du kan beställa direkt genom länkarna i detta mejl.

Behöver du hjälp kan du kontakta vår kundservice på 0771-21 10 00 eller besöka en Tele2-butik.


Pålle
 
Ja då kom dagen då jag själv började tveka.
Har alltid sagt att när tven lägger av så köper jag inte en ny till Husbilen.
I helgen när jag tänkte kolla på de vanliga kanalerna, så upptäckte vi att skärmen har fått nått tillt eller slag det såg ut som sprucket glas i olika färger.
Men nu vill jag endå ha en ny, är ju så gott att kolla på tv utan att göra åt massa surf och att den sitter högt och tar ingen plats på bordet som plattan eller datorn gör.
Sist jag köpte en tv så kostade den 1895 kr 22 tum med dvd.
I vår nya Husbil har vi tven ovanför kyl/fry/ugn. skjuter in den i ett fack.
Öppningen är max 52 cm bred. Letade i går och 22 tum är det största jag kan få in.
Men va dyra de har blivit nästan det dubbla mot vad jag betalde sist.
En 24 eller större kan man få för 2495kr, lite irriterande.
Nån som har en tv 12 v på max bred 52 cm som ni kan tipsa om.
Om du tittar på vanliga tv kanaler med antenn
Prova att Koppla ur router
Jag fick samma problem hemma
Bilden krackelerar när router är inkopplad
 
Ja. Detta enligt ett mejl från Boxer idag:


Nu behöver du beställa
en ny TV-box​

Efter 31 december 2024 kommer du inte längre kunna se på dina TV-kanaler med din nuvarande TV-box eller TV-modul med tillhörande programkort. Därför behöver du nu beställa en ny TV-box - vi kallar den TV Hub Mini. Du kan beställa direkt genom länkarna i detta mejl.

Behöver du hjälp kan du kontakta vår kundservice på 0771-21 10 00 eller besöka en Tele2-butik.



Pålle
Hub Mini har jag hemma redan, men där har vi Fiber så där spelar det inte nån roll.
Men då blir det inte roligt när vi är ute och åker om de stänger ner helt och hållet via antenn! :confused:
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen