• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Känner du till någon campingplats som gjort något extraordinärt för oss med husbilar?

Premiär! Campers' Choice 2022 – Vilken tycker du är Sveriges bästa campingplats?

97E2061E-B62D-4A6A-9EA6-795E52B8E9E8.png

Känner du till någon campingplats som gjort något extra för att gå oss till mötes. En camping som förstått våra önskemål och visat det. Kan vara prissättning, bra anpassade platser för våra husbilar, läget, osv.

Vi borde rösta på dessa campingplatser och kommentera vad de gjort för oss med husbilar. På det sättet göra oss synliga för campingägarna och visa vad vi uppskattar och prioriterar.



Spontant kom jag att tänka på när vi en eftermiddag, utanför säsongen, kom till Borgholm. Vi åkte först till den centrala ställplatsen Sunset ställplats, som nästan var fullbokad, återstod bara någon plats som låg illa till i blåsten. Sedan kollade vi den uppställda servicevagnen vars renlighet lämnade en del övrigt att önska och sedan priset….. Fick oss att gå tillbaka till husbilen, köra runt hörnet till Kapelluddens camping, där vi fick en underbar plats i lä, rakt framför oss Kalmar sund och en fantastisk solnedgång. Sen att servicehuset var fräscht och priset vill jag minnas var 100 billigare än Sunset ställplats, gjorde inte valet mindre attraktivt. Jodå, jag förstår att det är annorlunda i högsäsongen.

Det var ett exempel, vill se flera exempel, innan jag röstar.

Tommy
 
Trodde Tommy skulle rekommendera ställplatsen i centrala Örnsköldsvik!!
:) Helt rätt visst tänkte jag det, men så kollade jag vad det är och vad man kallar sig. Den heter Ställplats på alla ställen jag kollat:
https://www.ornskoldsviksgasthamn.se/stallplats/.

Vidare så går det endast att rösta på campingplatser som är medlemmar i branschorganisationen SCR Svensk Camping och finns på Camping.se.

Vilket inte den utmärkta ställplatsen i Örnsköldsvik är med i, troligen är den officiellt en ställplats och vi som besökare betalar 25% moms och inte 12% som man gör på campingarna.

Tommy
 
Går man utanför sverige så hamnar man i bahia camping i santa pola.
Det man gjorde för mej vid sjukdom är mer än jag tror att mina närmaste skulle göra. Och skulle vilja hänsvisa till Tommys artikel i ämnet.
 
Tänker, att Byske Havsbad & Camping vore en god kandidat i mina ögon.
Har läst om denna camping och deras lite avskilda ställplats. Tycker att det verkar så bra,
att jag drog iväg min röst till deras förmån.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen