• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Jag brukar väl aldrig

Bäckis

Välkänd medlem
Medlem
Nä det har jag inte för vana, att gå på loppis menar jag.
Men nu är det semester och frun har fått för sig att så många loppisar som möjligt ska besökas.
Jag går sällan med in för det brukar vara mycket skräp.
Utom idag när en dotter drog med mig in.
Höll i några dvd-filmer först som ställdes tillbaka (50kr/st kändes dyrt).
Plockade på mig några böcker (inbundna för 10kr/st) kändes som en bra investering.
Sedan såg jag ett fynd i en "låda med diverse bra att ha grejer för 50kr".
Det var diverse bra att ha överst.
Några skruvmejslar, en vinkelhake, en hyvel och lite andra verktyg. Säkert till en kostnad av en tusenlapp om man skulle köpa i butik.
Väl hemma packades lådan ur helt för att se exakt vad som låg i lådan.
Och se, i botten låg det verkliga fyndet.
En inverter 12-230V 300W Pure sine wave.
Har en exakt lika dan köpt på Elfa för 8-10år sedan och då kostade den över 2 000kr....
Blir nog fler loppisar i sommar....

Tycker det är kul att gå och kika på loppisar, köper väldigt sällan någonting utan det blir mest tittande av nostalgiska skäl.

Men ganska nyligen hittade min bättre hälft en lampa som var speciell och kostade bara 300kr, den skulle vi ha i uterummet, när vi kom hem så insåg hon att den inte passade så nu ska vi skänka tillbaka lampan, dom säljer för välgörande ändamål så det är väll det enda positiva med det lampköpet.

För några år sedan hittade jag två superfina plastcyklar och jag ångrar mig att jag inte köpte en eller båda, eller jag vet inte om jag ångrar mig för vad fasiken skulle jag med en sådan till annat än att spara den, att cykla med den är nog livsfarligt då den förmodligen brister. Och spara till vem? Ungarna kommer kasta den på tippen när man gjort sitt på jorden.
Men det missade köpet tänker jag på lite då och då i alla fall.

Itera_plastic_bicycle.jpg

Ja det är en original Itera senare bytte man till stålstyre.
Den har säkert ett värde även om man inte ska cykla på den.
Har gjort bra fynd skruvdragare av fina proffsmärket används regelbundet.
Minsta modellen kompressorkyl 250kr står i bilen nu. Drar väldigt lite ström och minus 10 om man vill.
En helt ny klocka 15kr.
Flera fotogenlampor bl.a. feurerhand och en lampa som kan hängas i taket med förgasningsknapp ger mycket ljus och ca 300 watt värme. Bra vid strömavbrott.

Tycker det är kul att gå och kika på loppisar, köper väldigt sällan någonting utan det blir mest tittande av nostalgiska skäl.

Men ganska nyligen hittade min bättre hälft en lampa som var speciell och kostade bara 300kr, den skulle vi ha i uterummet, när vi kom hem så insåg hon att den inte passade så nu ska vi skänka tillbaka lampan, dom säljer för välgörande ändamål så det är väll det enda positiva med det lampköpet.

För några år sedan hittade jag två superfina plastcyklar och jag ångrar mig att jag inte köpte en eller båda, eller jag vet inte om jag ångrar mig för vad fasiken skulle jag med en sådan till annat än att spara den, att cykla med den är nog livsfarligt då den förmodligen brister. Och spara till vem? Ungarna kommer kasta den på tippen när man gjort sitt på jorden.
Men det missade köpet tänker jag på lite då och då i alla fall.

Itera_plastic_bicycle.jpg
Jag såg ett par sådana cyklar i ett aktionsblad i våras. Utropspriset var 3 500kr/st.
Du kanske kunde gjort en bra affär?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen