• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Karosseri Instrumentbrädan

Et alternativ er å overflate behandle de eksisterende. Lack eller folie skulle begge kunne fungere. Folie er noe som kan endres tilbake og det ikke blir bra nok. Ville selv valgt mattsvart folie - enkelt på rammeverket. Noe mer pillete om en vil gjøre det på bladene som dirigere luften.
 
Tenkte ikke på plastidip - enklere å bruke enn folie og ellers stort sett samme fordeler. Begger er reversible så en kan gå tilbake om resultatet ikke er bra. Matt svart burde fjerne alle reflekser.
 
Vanlig mattsvart är nog klockrent i detta fallet.
Plastidip är normalsvårt att få bra, fördelen är att det är lätt att ta bort om man sprayat tillräckligt många lager.
Mattsvart är superenkelt att få bra, till och med jag som är totalt värdelös med sprayburk kan göra snyggt resultat med mattsvart 👍
 
Är du säker på att det svarta originalet inte finns kvar under det blanka, dvs det är ”bara” att pillra bort den blanka delen? Har för mig att det är så på vår bil iaf.
Jag har bytt mina blanka mot svarta. Den ena blanka fick en liten repa. Och visst var den svart under. Men det blanka är inget man "pillar" bort. Det blir i så fall till att slipa eller skrapa. Hur bra det då blir vet jag inte men om man ändå är beredd att måla så kan man kanske ge sig på det.
 
I vårt fall tror jag det blanka är separata plastdelar fastsatta ovanpå originalet. Det ser ut så och jag vill minnas jag läst det någonstans också.
Men det är säkert olika gjort på olika husbilsmärken.
 
Här är en film på youtube som visar hur man tar bort ventilerna. Det finns säkert fler på youtube. Det är alltså hela ventilen, inte bara yttersta delen. Allt hänger ihop på denna variant. När jag bytte fick jag ta i mer än vad som framgår av filmen. Man kan se att det klippt lite i filmen.
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen