• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problem Installera gasolslang och regulator för Spanien flaskor

ADDE

Medlem
Medlem
Jag har tänk att byta ut befintlig gasol slang genom att lossa slangen från regulatorn( se bild med röd pil) och ersätta den med gasol slangen och regulatorn H11 click on som jag har köpt som passar för Finland/Tyskland men som även är densamma i Spanien/Danmark se Bilder.
Nu till frågan, min befintliga koppling (bild med röd pil) har tydligen inbyggd 30mbar regulator och byter jag ut befintlig slang mot den nya inklusive H11 regulatorn så får jag ju två regulatorer i serie med båda på 30mbar. Kommer detta att fungera?
Jag kan ju inte ta bort befintlig regulator för där är ju krock sensor i den och den vill jag ju behålla.
Jag har hamnat i ett dilemma eftersom jag inte tänkte på att den befintliga singel koppling hade inbyggd regulator.
Det finns H11 regulatorer på 1bar kanske man kan använda den befintliga regulatorn på 30mbar tillsammans med 1bar H11 regulator.
Någon som har provat två 30mbar regulatorer i serie och vet om det fungerar eller inte??
Snälla inga killgissningar som bara förvirrar en.

//Per

Gasol Regulator liten.jpg

Gasolslang liten.jpgGasol regulator H11 liten.jpg

Det finnes H11 slanger med slangebrott ventil for kobling til din befintlige regulator. Det finnes og H11 adapter som kan skrus på en tysk slange også uten den ekstra regulatoren. 2 regulatorer i serie gir vanligvis dårlig flyt av gass så unngå det. Hadde selv en slik adapter i min husbil.

Det finnes H11 slanger med slangebrott ventil for kobling til din befintlige regulator. Det finnes og H11 adapter som kan skrus på en tysk slange også uten den ekstra regulatoren. 2 regulatorer i serie gir vanligvis dårlig flyt av gass så unngå det. Hadde selv en slik adapter i min husbil.
Slangen jag har köpt är korrekt, problemet är 30bar H11 regulatorn. Men jag har beställt en ny H11 regulator som är helt öppen i flödet och därmed borde min befintliga fasta reglera flödet till 30mbar. Hoppas det stämmer. Nu har jag i alla fall två möjligheter.
Mvh Per

Slangen jag har köpt är korrekt, problemet är 30bar H11 regulatorn. Men jag har beställt en ny H11 regulator som är helt öppen i flödet och därmed borde min befintliga fasta reglera flödet till 30mbar. Hoppas det stämmer. Nu har jag i alla fall två möjligheter.
Mvh Per
Den här , då kan du använda befintlig slang och regulator, eller blir detta dubbel reducerventil?

Senast ändrad:
Den här , då kan du använda befintlig slang och regulator, eller blir detta dubbel reducerventil?
Ja, jag har sett denna också men beställde en som inte har någon strypning av flödet borde ju fungera. Tack för infon.
Jag får återkomma när jag har testat dom båda.
//Per

Jag använder denna enkelt att skifta till svensk anslutning kör med en svensk tub och en spansk tub i husbilen, den har strypning på 2.0 bar har för oss fungerat alla år.
Jag är ingen expert på detta men fick tipset hos gasolfyllarna och har fungerat perfekt för oss
Namnlös.jpg

Jag använder denna enkelt att skifta till svensk anslutning kör med en svensk tub och en spansk tub i husbilen, den har strypning på 2.0 bar har för oss fungerat alla år.
Jag är ingen expert på detta men fick tipset hos gasolfyllarna och har fungerat perfekt för oss
Visa bilaga 44202
Tack för svaret, då vet jag att en 2bar fungerar tillsammans med en 30mbar regulator.
//Per

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen