• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Innerskärmar till helintegrerad

Slam

Ny Medlem
Medlem
Vill montera innerskärmar på en helintegrerad husbil, söker man kommer enbart innerskärmar till halvintegrerad upp, möjligtvis går det att modifiera sådana innerskärmar?
Enklast är naturligtvis hitta dem som passar direkt.
Kanske någon här har svar på frågan?

Monterte lokari innerskjermer (bilde 2) på min Eura Mobil helintegrert laget for Fiat original drivhode.
De fylte ikke helt ut til skjermkanten, men løste det med en bit som jeg skjærte ut fra tilsvarende plastkvalitet. Skrudde og limte den sammen med lokariinnerskjermen. Festet den deretter i skjermkanten med popnit. Innerst festes innerskjermen lik som på halvintegrert.

Bilagor

• IMG_4711.jpeg
    IMG_4711.jpeg
    1,2 MB · Visningar: 15
  • IMG_0793.jpeg
    IMG_0793.jpeg
    647,1 KB · Visningar: 15
Monterte lokari innerskjermer (bilde 2) på min Eura Mobil helintegrert laget for Fiat original drivhode.
De fylte ikke helt ut til skjermkanten, men løste det med en bit som jeg skjærte ut fra tilsvarende plastkvalitet. Skrudde og limte den sammen med lokariinnerskjermen. Festet den deretter i skjermkanten med popnit. Innerst festes innerskjermen lik som på halvintegrert.
Tack för svar och bild, funderade just på den lösning, ser nu att det kan fungera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen