• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

IKEA

Golfbil

iSuppleant
Medlem
Nu har jag funderat ett tag, men inte blivit något klokare, så jag får fråga här;

Vad gör alla husbilsåkare på IKEA?

Visst, vid lunchtid kan jag mycket väl tänka mig vad man gör där, men innan och efter restaurangen har öppnat och stängt.

Har inte sett någon komma ut med möbler.

Jösses, var har Ikea gjort en ställplats?

Ikea i Örebro har satt upp en bom så man kommer inte ens in på parkeringen med husbilen, snacks om puckat 🥴

Visa bilaga 36826
Det är nog inte för att dom inte vill ha in husbilar på sin parkering som bommen är uppsatt. Det är mest troligt att den kommit upp för att det stått en massa dragbilar med trailer på parkeringen. Som skräpat ner...............

Micke

Det är nog inte för att dom inte vill ha in husbilar på sin parkering som bommen är uppsatt. Det är mest troligt att den kommit upp för att det stått en massa dragbilar med trailer på parkeringen. Som skräpat ner...............

Micke
Det är en trolig orsak, men på köpet stänger de ute kunder med högre fordon, det normala brukar annars vara att man inte får parkera typ efter 22:00. Samt att ronderande väktare skriver ut felparkeringsavgift vid behov.

I Kalmar har man satt bommar också, mest för att inte en massa ungdomar skall spendera natten med att drifta söder däcken och förstöra parkeringen.

Att man står på en IKEA som erbjuder ställplats och övernattning kan jag förstå, min fundering var mest vad alla gör där dagtid utanför restaurangens öppet tider.

I Kalmar är det vanligtvis mellan 15-20 stycken dagligen på sommaren. Det är detta som gör mig fundersam om det finns någon allmänt känd syssla eller om man bara åker dit och väntar på lunch och sedan tar en tupplur efter lunchen.
Eller om det är någon annan anledning som jag inte vet (möbelköp exkluderat)?

Nu har jag funderat ett tag, men inte blivit något klokare, så jag får fråga här;

Vad gör alla husbilsåkare på IKEA?

Visst, vid lunchtid kan jag mycket väl tänka mig vad man gör där, men innan och efter restaurangen har öppnat och stängt.

Har inte sett någon komma ut med möbler.
Kom att tänka på att tipsa om ICA Östersund Arenavägen, de har P-platser avsedda enbart för Husvagn/Husbil, alltså Parkeringsplatser inga 4 mellan bilar utan parkering.
Vi är välkomna att använda WC vid butiken under öppettid o6oo till 23oo.
50m till buss till centrum eller annorstädes.

IKEA har alltid fungerat som bra träffpunkt för motorburna vänner. När vi får besök från Norge (stor Morelo) då träffas vi på IKEA i Mölndal, äter tillsammans och drar sen åt varsitt håll. Att parkera på vår gata mitt i stan kostar (om jag minns rätt) 30:-/halvtimme och man dessutom inte får stå längre än så. Att stå där på gatan, dessutom med en stor husbil är en omöjlighet…

Hej. På en del IKEA parkeringar är det mycket motorburna ungdomar som har sina träffar och då kan det bli lite svårt att sova men alla har vi varit unga så det är bara att hitta en annan stans att sova över på.
Mvh Umebo

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen