• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Husbilsplatser som Garmin GPI utan bilder

skalman52

iStyrelsen
Admin medlem
Medlem
Ort
Uddevalla
skalman52 skickade en ny fil:

Husbilsplatser som Garmin GPI utan bilder - iHusbil husbilsplatser som en Garmin gpi-fil

Husbilsplatserna som de såg ut 27/5 2023 ca kl 16.
Kommer att oregelbundet lägga upp nya versioner. Inga garantier för när det blir. Felaktigheter meddelas till mig via en meddelandedialog.
Ni som undrar hur man får in platserna i navigatorn kan starta en frågetråd i forumet så får ni säkert hjälp.

Läs mer om denna fil...
 
Jeg har en Garmin Camper895.
Prøvde å legge inn gpi filen ved hjelp av POILoader. Det fungerte ikke. Den spør etter gpx fil.
Er det noen som har tips ?
Har noen prøvd å kopere den rett inn i poi mappen.
 
Jeg har en Garmin Camper895.
Prøvde å legge inn gpi filen ved hjelp av POILoader. Det fungerte ikke. Den spør etter gpx fil.
Er det noen som har tips ?
Har noen prøvd å kopere den rett inn i poi mappen.
Du skall inte använda POILoader. POILoader gör om GPX-filer till GPI så programmet behövs inte och dessutom har det en del brister när det gäller hanteringen av ikoner.

Det enklaste är att, med en dator, lägga in filen på ett minneskort du stoppar in i navigatorns hållare för minneskort. Minneskortet måste vara fomaterat i navigatorn om det är ett nytt kort. Beskrivs under "Datahantering" nästan sist i manualen.

Ett annat sätt är att ansluta navigatorn med USB till en dator och lägga GPI-filen på "Internal storage\POI" i navigatorns internminne.
 
Du skall inte använda POILoader. POILoader gör om GPX-filer till GPI så programmet behövs inte och dessutom har det en del brister när det gäller hanteringen av ikoner.

Det enklaste är att, med en dator, lägga in filen på ett minneskort du stoppar in i navigatorns hållare för minneskort. Minneskortet måste vara fomaterat i navigatorn om det är ett nytt kort. Beskrivs under "Datahantering" nästan sist i manualen.

Ett annat sätt är att ansluta navigatorn med USB till en dator och lägga GPI-filen på "Internal storage\POI" i navigatorns internminne.
Takk for svar. Skal teste dette og gi tilbakemelding her på hvordan det går.
Grunnen til min forvirring om det er at på Camper 890 så måtte jeg bruke gpx filer. Om jeg kopierte inn gpi filen direkte så krasjet gps..
 
Oppdatering.. Jeg kopierte inn filen i POI mappen på enheten. Etter onstart så er alle POI under Egendefinrt poi. Så nå virker det som det skal..
Dette var måten jeg brukte på tidligere gps'er, men da jeg fikk RV890 så fungerte det ikke mer.. Men nå ser det ut til å virke.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen