• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Hur ser det ut i min hjärna

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Det måste vara något fel på ledningarna som någon icke elektriker kopplat i min hjärna, tror att icke elektrikern var färgblind så kopplingarna blev fel. Men hjärnan fungerar ändå trots denna miss, men inte som allas andra.

Idag letade jag efter tandkrämen för på toalettens vask låg en tub det stod räkost på. Hur den nu hamnat där, räkosten blir i varje fall god tandkräm men inte så effektiv mot rena tänder, det kan fastna en räka mellan tänderna. Plötsligt ropar hustrun väldigt högt, precis som jag skulle vara lomhörd, varför ligger det en tandkrämstub av märket Pepsodent i kylen. Tur man ofta lyssnat på politiker för mitt standardsvar är i sådana här lägen, det skall jag undersöka, återkommer inom rimlig tid.

Skulle hämta barnbarnet på tennisträningen som är i Bjärred 6 km söderut från Löddeköpinge. Nu undrade min hjärna varför det står Landskrona på skylten jag just passerade. Landskrona ligger c:a 2 mil norrut från Löddeköpinge. Varför är jag på fel ställe och hur tänkte jag när jag körde, det är som jag alltid sagt min hjärna är inte som vanligt folks, hur nu den hjärnan är.

Det händer att jag blir skickade till bagaren på lördag morgonen för att handla nytt och gott bröd till frukosten. Detta att jag blir skickad till bagaren kommer nog aldrig hända mer, för sist kom jag hem med två fastlagsbullar, modell större, två dammsugare, ni vet sådana där med grön marsipan och choklad i båda ändarna. Bullarna hade jag glömt att jag skulle handla och hustrun har rätt det är svår äta en fastlagsbulle med smör och ost, marsipanen och grädden är i vägen.

En gång skulle jag skruva ihop en byrå från IKEA, men min hjärna förstod inte ritningen, när jag var klar hade jag några saker över och det stod inte i ritningen att något skulle bli över. Min hjärna kan helt enkelt inte tolka en sådan ritning, den kan överhuvudtaget inte tolka någon ritning. Nu har jag byggförbud hemma.

Kanske har jag lyssnat på låten My Way för många gånger så min hjärna gör hela tiden saker på mitt sätt.

My Way är en översättning som Paul Anka gjorde av låten Comme d'habitude som är skriven av Jacques Revaux och Claude François
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen