Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Den bloggaren verkar inte har några större kunskaper om hur moderna europeiska fritidsfordon är konstruerade. : "Husbilar som är belägna med aluminium är vanligtvis konstruerade med träramar. Precis som i ett bostadshus är en träram konstruerad på chassit och stora aluminiumpaneler häftas eller skruvas fast i reglarna. När den väl är på sidan installeras glasfiberisolering i varje regelfack och innerväggspaneler säkras inuti."Konstigt att du inte sett något sådant tidigare, inget nytt. https://www.ecocampor.com/sv/blog/fiberglass-vs-aluminum-rv/
Det är detta som jag har gjort byggt ca20 tal hus bilar. Och Camper blev nog ett femtiotal sålde former till NederländernaDen "enklere" formen på en husbil i forhold til en båt er faktisk et problem - formen må demonteres for å få ut det støpte skroget om en ikke har designet skroget veldig spesielt. Om jeg husker rett så er Swift smalere ved taket enn ved golvet og en halvintegrert. Alternativet er å støpe i flere deler og lime sammen på samme måte som dekket festet til skroget ved båtproduksjon. De to australske produsenten har begge løftbare tak og former for skroget som boltes sammen før støpejobben som tar noen dager da de og støper inn isolasjon i hele skroget inkludert golvet med innstøpte fester for chassi koblingene.
Dom heter super Camper finns nogDet är detta som jag har gjort byggt ca20 tal hus bilar. Och Camper blev nog ett femtiotal sålde former till Nederländerna
Den finns med på min "önskelista"Hej
Så här är La Strada Nova uppbyggd
Visa bilaga 41046
Visa bilaga 41047
De båda bilderna är från Husbilhusvagn.se
Och så här ser den ut när den är färdig.
Visa bilaga 41048
Mvh Klas Nilsson
Hur gjorde du för att hålla dig ifrån väven? Jag har varit med och byggt en segelbåt Allegro 27 och det kliade på kroppen ett halvår efter vi lämnat varvet. Tejpade overallen vid händerna och fötterna, men det hjälpte inte. Fick slänga kläder jag hade från det bygget. Duschade iskallt varje dag men efter det så började det och klia igen.Dom heter super Camper finns nog
Var inga problem för mig hållit på på med plast i femtio år Rep allt på Liseberg byggt båtar Nordsjö båtar sista större båt är skonare heter Nina och ligger i Helsingborg går ut med räkkryssnig och liknande kolla bilder på NinaHur gjorde du för att hålla dig ifrån väven? Jag har varit med och byggt en segelbåt Allegro 27 och det kliade på kroppen ett halvår efter vi lämnat varvet. Tejpade overallen vid händerna och fötterna, men det hjälpte inte. Fick slänga kläder jag hade från det bygget. Duschade iskallt varje dag men efter det så började det och klia igen.
En sådan ville vi ha, såg den på Elmia en gång.Ställplaten vi står på, där står det en Wingamann husbil, ser ut som om karossen är hel gjuten, måste ju va bra mot läckage men en skada kanske skulle va fördömt?
Fanns på 1960 talet en Husvagn byggd av SAAB...tror jag.. 2 gjutna halvor av glasfiber som en tvålask med dörr och fönster och en liten gasolbox. Grannen hade en blå sådan.Min förra bil var en Swift 2018, har för mig att bodelen på den var helgjuten, förutom golvet som monterades efteråt. Swift:arna är inte särskilt dyra…
Men varför kan inte husbilsindustrin om båtindustrin kan det? För båtar gör man en plugg för skrovet och från denna gjuter man ett antal formar som används vid produktionen av skroven. Samma görs med däck och sittbrunn och sedan monteras de två delarna ihop. Ett ”husbilsskrov” har ju en enklare form så det borde vara möjligt. Om man monterar inredningen på golvet och sedan sänker bodelen över och sammanfogar dessa slipper man flera besvärliga skarvar. Och det är väl ungefär så som engelsmännen bygger Swift-bilarna.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons