• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Halleluja en ny religion

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Sverige har fåt en ny sund religion och den heter Fitness center, det är ren förlust att gå dit. Du förlorar både pengar och kalorier. På 50-talet fanns inte denna religion, folk tappade både kilon och kalorier för man jobbade, sen tjänade man också pengar eftersom man slapp betala till något Fitness center. Hurra det var bättre förr.

Ibland gillar jag denna religion men inte alltid. Jag är en typisk ”periodare”: Jag tränar ganska lite i 2–3 veckor men sedan tar latheten över och det dröjer 2–3 månader innan jag tränar lite nästa gång. Lathet behöver ingen träna bara ”sidda” ner på ”röven” som min läromästare sa, det vill säga jag själv.

Dansa Zumba med mej, aj, de är bra, har du tid och stålar, så dansar du en Zumba” Denna dans gillar hustrun tydligen för hon går på denna dans en gång i veckan, undras om de ikläder sig bastkjol. Musiken är hög tempot är högt man rör armar i ben i takt, de som inte har takt sinne ser ut att göra charader. Det man i dag kallar Zumba kallades när jag var ung för ”Disco”. Då utövades denna motionsform sent på kvällarna och drycken var då alkoholhaltig, hem gick man sällan ensam, om man överhuvudtaget kunde gå. Nu går alla ensamma hem till sina män som sitter i en soffa och tränar framför en fotbollsmatch på TV. Deras ena arm blir muskulös det är den arm de lyfter ölburken med.

En ny och bra motionsform är att demonstrera, vad du demonstrerar emot är mindre viktigt bara du går långt och bär en tung fana. Ropar du sedan slagord så får även munnen lite motion. Börjar sedan polisen jaga dej får du springa och då bränner du kalorier

Numera swishar man årsavgiften till Fitness center, det ger dej tillträde till en lokal med cyklar som står där utan lås, de är nämligen fastbultade i golvet. Spinning kallas det, man sitter på en cykel inne i 30 graders värme och trampar som fasiken och kommer ingenstans, ur högtalarna hör man fågelkvitter och en stilla havsbris, olika dofter sprutas också in i lokalen så att cyklisten tror han är ute och cyklar.

Nä nu fortsätter jag det som jag är utbildad för, nämligen att göra så lite som möjligt, det är en konst i sig. Tror inte jag gillar den nya religionen.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen